Bez wątpienia gdy zamówimy przesyłkę interesuje nas gdzie ona się znajduje i kiedy kurier doręczy do nas przesyłkę. Kurier DHL dostarcza nam dużo możliwości do sprawdzenia aktualnego statusu przesyłki. Bezsprzecznie zapewnia także sporo opcji do zarządzania paczką po jej odebraniu przez kuriera.
- Monitoring paczek DHL – czy paczka została nadana
- Monitorowanie paczek według numeru przesyłki
- Monitorowanie paczki DHL według zamówienia
- Informacje na widoku śledzenia paczek DHL
- Co jeżeli w trackingu paczki wyświetla się inna miejscowość niż miasto docelowe doręczenia?
- Jakie działania podjąć jeżeli na trackingu paczki pojawi się informacja z prośbą o kontakt
- Opcje dodatkowe śledzenia paczki DHL – przydatne koła ratunkowe
- Czy uzyskam telefon kontaktowy do kuriera DHL?
- Czy mogę złożyć reklamację lub skargę na dostawę paczki?
Monitoring paczek DHL – czy paczka została nadana
Nawiązując do słów mędrca : „Każda, nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pierwszego kroku”. Bezsprzecznie pierwszym krokiem w śledzeniu paczki DHL jest sprawdzenie czy nadawca wydał paczkę kurierowi.
Strona monitoringu paczek przywita nas prostym, ale ładnym designem. Układ strony jest bardzo przejrzysty i nie powinien sprawić problemu w poruszaniu się pomiędzy zakładkami.
Prawdopodobnie w pierwszej chwili zastanowicie się, w której zakładce wpisać numer listu przewozowego. Dla większości użytkowników największe znaczenie będą miały dwie z nich nazwane:
- Według numeru przesyłki
- Numeru zamówienia zamówienia
Monitorowanie paczek według numeru przesyłki
Prawdopodobnie najczęściej wybierana opcja. pewnością, gdy zamówicie jakiś przedmiot w sklepie internetowym otrzymacie zwrotnie numer listu przewozowego do monitorowania paczki. W większości przypadków przyjmuje on postać ciągu 11 cyfr. Oczywiście jeżeli sprowadzacie jakiś towar z Niemiec lub innych krajów może się zdarzyć inna forma kodyfikacji. Z pewnością będzie to wyraźnie zaznaczone i nie sprawi problemu z identyfikacją odpowiedniej formy listu przewozowego.
Numer listu przewozowego wpisujemy w pole „Numer wysyłki:”. Możemy tutaj wprowadzić do 10 numerów listów przewozowych oddzielając je od siebie przecinkiem i spacją.
21822233344, 21822233345, 21822233346
Pozostaje jedynie potwierdzenie, że nie jesteśmy robotem poprzez zaznaczenie pola reCaptchy i już można wcisnąć przycisk „Szukaj”.
Załóżmy, że paczka nie została jeszcze nadana przez sklep internetowy. W związku z tym faktem otrzymacie poniższy komunikat:
Przede wszystkim powyższy komunikat informuje nas, że kurier nie odebrał paczki o naszym numerze listu przewozowego. W tym momencie mamy również możliwość wprowadzenia dodatkowych opcji dostawy dla swojego zamówienia:
- zmiana daty lub adresu dostawy paczki
- przekierowanie paczki do jednego z punktów ParcelShop lub paczkomatów DHL
Monitorowanie paczki DHL według zamówienia
Chociaż monitorując paczkę po numerze listu przewozowego otrzymamy komunikat, że kurier jej nie odebrał, może się okazać że informacja ta jest niepełna.
Niewątpliwie w tym przypadku z pomocą przyjdzie nam numer zamówienia przyjazdu kuriera.
Co się może zdarzyć:
- Kurier może podjechać pod wskazany w zleceniu odbioru adres, ale nie odebrać packi, którą monitorujemy. Odbiory nie są automatycznie ponawiany w związku z tym wymagana jest wtedy interwencja i ponowne zamówienie kurier po odbiór. Niewątpliwie tym problemem powinien zająć się sklep internetowy, który wysyła paczkę.
- Paczka na którą czekamy została odebrana. Nadawca paczki mógł nie wydrukować etykiety przewozowej i kurier odebrał paczkę na innym numerze listu przewozowego. Taka informacja powinna być widoczna w opcji śledzenia packi według numeru zamówienia odbioru.
Wynik sprawdzenia numeru zamówienia przyjazdu kuriera może wyglądać jak poniżej:
W powyższym wyniku sprawdzenia zobaczymy również numer listu przewozowego, na którym została odebrana przesyłka.
Gdzie znaleźć numer zamówienia przyjazdu kuriera? Z pewnością takie informacje będzie posiadała osoba, która zamawia podjazd kuriera.
Jeżeli złożyliście zlecenie poprzez serwis kuriernet.pl numer przyjazdu kuriera znajdziecie na liście przesyłek w Panelu Klienta:
Tanie paczki DHL w Kuriernet.pl
Wyślij swoją paczkę DHL już od 16,80 zł brutto lub jeszcze taniej jeżeli wysyłasz więcej paczek
Informacje na widoku śledzenia paczek DHL
W momencie kiedy paczka zostanie odebrana przez kuriera informacja o tym będzie wyświetlona w informacji o śledzeniu przesyłki. Godne uwagi jest to, że oprócz informacji graficznej o statusie paczki mamy możliwość rozwinięcia listy i sprawdzenia dokładnego położenia paczki.
Powyższe daje nam możliwość sprawdzenia na jakim etapie dostawy znajduje się przesyłka. W momencie kiedy paczka wjedzie do terminalu docelowego wyświetlana jest również data planowanego doręczenia przesyłki do odbiorcy.
Co jeżeli w trackingu paczki wyświetla się inna miejscowość niż miasto docelowe doręczenia?
Podczas gdy na liście przewozowym znajduje się docelowe miejsce dostawy paczki skany na trackingu przesyłki pokazują miejsca tranzytowe. Skany przesyłek pojawiają się zazwyczaj na magazynie kuriera podczas przeładunku lub sortowania przesyłki. Oznacza to, że końcową miejscowością jaką zobaczycie na trackingu będzie najbliżej was położone miasto z magazynem przeładunkowym DHL.
Jakie działania podjąć jeżeli na trackingu paczki pojawi się informacja z prośbą o kontakt
Prawdopodobnie oznacza to, że wystąpiły problemy z doręczeniem twojej paczki. Zazwyczaj może chodzić o błąd w adresie lub niepełne dane adresowe. Znacznie rzadziej sytuacja dotyczy uszkodzenia paczki w transporcie lub innej sytuacji losowej. Niezależnie od zaistniałej sytuacji należy jak najszybciej skontaktować się z infolinią DHL w celu wyjaśnienia zaistniałych problemów z doręczeniem paczki.
Opcje dodatkowe śledzenia paczki DHL – przydatne koła ratunkowe
Niewątpliwie dużym atutem kuriera DHL jest możliwość zarządzania przesyłką przez odbiorcę paczki. Większość z dostępnych opcji dla paczki dostępnych jest wprost ze strony śledzenia paczki.
Wśród nich możemy znaleźć takie pozycje jak:
- Zmiana adresu doręczenia przesyłki
- Zmiana terminu dostawy paczki – na przykład wstrzymanie paczki na magazynie kuriera z powodu braku dostępności odbiorcy
- Przekierowanie dostawy paczki do punktu ParcelShop
- Poprawa lub modyfikacja danych odbiorcy – można w ten sposób zmienić np. telefon kontaktowy lub przesłać szczegóły dostawy
- Skontaktować się z kurierem korzystając z opcji dostępu do działu obsługi klienta
- Można nawet zarządzać opcją pobrania ( dodać, zmodyfikować lub anulować pobranie przypisane do paczki) ale opcja ta przeznaczona jest jedynie dla nadawcy lub płatnika paczki
Czy uzyskam telefon kontaktowy do kuriera DHL?
Niewątpliwie bezpośredni kontakt z kurierem jest dużym ułatwieniem dla odbiorcy paczki. Podczas śledzenia paczki DPD przewoźnik umożliwia samodzielne pozyskanie kontaktu do kuriera z poziomu aplikacji.
W przypadku DHL tak łatwo nie jest, ale uzyskanie telefonu do kuriera również jest możliwe. Trzeba jednak zadać sobie trochę trudu i skontaktować się z działem obsługi klienta. Można do tego również wykorzystać aplikację dostępną w zakładce śledzenia paczek. Prawdopodobnie najszybszym rozwiązaniem będzie jednak kontakt z infolinią kuriera.
Czy mogę złożyć reklamację lub skargę na dostawę paczki?
Oczywiście, że tak. Jeżeli sytuacja tego wymaga konieczne jest złożenie skargi lub reklamacji do przewoźnika. Bezsprzecznie taką reklamacje należy złożyć w momencie opóźnienia dostawy paczki. Najprościej można do tego wykorzystać formularz kontaktu z działem obsługi klienta dostępny bezpośrednio ze strony śledzenia paczki DHL.
Powyższy formularz umożliwi również kontakt z kurierem w celu wyjaśnienia opóźnienia dostawy paczki. Ponadto jest przydatny jeżeli chcemy przesłać skargę na pracę kuriera lub inną sytuację związaną z dostawą paczki.
Podobnie reklamacje dotyczące uszkodzenia przesyłki mogą być składane bezpośrednio przez formularz kontaktowy. Jednak jest to już działanie bardziej pracochłonne i wymaga przygotowania kilku dokumentów informacji dotyczących uszkodzonej przesyłki. Nie ukrywam również, że reklamacje związane z uszkodzeniem paczki wymagają również wiedzy na temat przepisów regulujących rynek kurierski. Jeżeli korzystaliście z usług serwisu kuriernet.pl zachęcamy do składania reklamacji dotyczących uszkodzenia paczki bezpośrednio do nas. Przyjmujemy, opracowujemy i przekazujemy do kuriera takie reklamacje w waszym imieniu. Ze uwagi na fakt, że mamy w tym duże doświadczenie nie stanowi do dla naszego serwisu problemu. Zawsze też dopilnujemy, aby reklamacja była wysłana w sposób kompletny i zawierała wszystkie niezbędne dokumenty.
Dołącz do dobrze poinformowanych!
Poszukuję paczki z Chin. Numer listu przewozowego to PL + 12 cyfr. Paczka dotarła do Polski i po odprawie celnej gdzieś zawieruszyła się. Zgłosiłem ten fakt Poczcie Polskiej .Stwierdzili , iż podałem niewłaściwy numer i nie mogą mi pomóc. Żenujące ,że znają tylko jeden format listów przewozowych. Ja przy użyciu najróżniejszych programów do śledzenia zlokalizowałem ją bez trudu ale na którymś etapie ślad się urwał. Z wyrazami szacunku MJ
Przesyłka nadana do mnie do Tarnowa z Kalisza, opuściła Polskę- to informacja ze śledzenia DHL . Czy w tych sortowniach pracują trzeźwi ludzie???? Ani towaru ani pieniędzy! (Ok.300zl) . Nie pierwszy raz problem z DHL
Tak moja paczka też dała dyla i jej nie ma. Niby zimno w Niemczech hmmm wartość 320zł
Moja jest od 4 lutego w Niemczech, byłam tam w 4 punktach i wyjść do Uk ale nic się nie dzieje a mamy już 2.03.
Hey been living in alice springs for a while now just looking whos around town thats looking to have some fun. if possible a quarter smaller or even half smaller Hure Iota chat louisiana i want my cunt to look like that too .
i like this videovery nicegirls adult video dominican teen i miss the fistingotherwise it is perfect .
Moha paczka nadana 6 grudnia nadal jest w sortowni w PL (dzis jest 19 grudnia). Miala dojsc na swieta. Nigdy wiecej nie skorzytsam z uslug DHL
Immer feste rein in den geilen arsch http://www.cuckqueen.mobi dee photos actiongirlscom Great scene woof thanks for sharing .