Chciałbyś nadać przesyłkę, ale nie możesz czekać na kuriera? Nie wiesz czy będziesz w domu przy dostawie paczki. Firmy kurierskie prześcigają dzie szukać się w rozwoju sieci punktów nadania i doręczenia paczek. Bez wątpienia dla twojej wygody. Sprawdźcie jak rozwinął się rynek doręczeń i nadań do punktów.
- Punkty nadania i odbioru przesyłek kurierskich – jak je znaleźć?
- Dostępność kurierów, a atrakcyjność oferty sklepu internetowego
- Nadanie i odbiór w punkcie – dlaczego warto skorzystać z tej opcji?
- Jak wysłać paczkę z nadaniem w punkcie?
- Żabka, Biedronka, Stacja Orlen – gdzie jeszcze można odebrać paczkę
- Paczka w Ruchu – paczki w twoim kiosku
- Paczkomaty Inpost – niesłabnąca popularność
- Automaty paczkowe DHL Locker
- Strefa24 – Poczta Polska szykuje się do konkurencji z Inpostem
Punkty nadania i odbioru przesyłek kurierskich – jak je znaleźć?
Z pewnością jeżeli jesteś kupującym możesz wybierać kurierów dostępnych w opcjach wyboru udostępnionych przez sklep internetowy. Prawdopodobnie mniej oczywistym jest fakt, że nawet wybierając opcję dostawy kurierem do domu finalnie paczka może zostać doręczona do punktu odbioru paczek. Dzieje się to dlatego, że firmy kurierskie coraz mocniej rozbudowują sieć swoich punktów doręczeń paczek. Bez wątpienia jednym z plusów tej działalności jest udostępnienie opcji zarządzania przesyłką przez Odbiorcę. Ten, w zależności od swoich preferencji, może zmienić opcję dostawy swojej paczki z dostawy do domu na doręczenie do paczkomatu lub punktu nadania paczek kurierskich.
Informacji o punktach nadania i doręczenia paczek można szukać na stronie wybranej firmy kurierskiej. Zebrane łącznie znajdują się w specjalnej zakładce poświęconej punktom nadania i doręczenia przesyłek.
Bezsprzecznie coraz częściej punkty kurierskie wykorzystywane są do nadawania paczek. Dla wielu klientów jest to znacznie bardziej optymalna forma wysłania paczki niż odbiór paczki przez kuriera.
Dostępność kurierów, a atrakcyjność oferty sklepu internetowego
Bez wątpienia zapewniając klientowi możliwość wyboru kilku opcji dostawy paczki zapewniamy większy współczynnik finalizacji zamówienia. Sklepy oferujące więcej niż jedną formę dostawy swoich produktów notują zmniejszony współczynnik porzuconego koszyka.
Bez wątpienia wpływa to na intensyfikację przychodów. 69% ankietowanych , że jest skłonna dokonać zakupu online, jeśli przesyłka dostanie dostarczona bezpośrednio pod adres ich zamieszkania bądź miejsca pracy (Gemius dla e-Commerce Polska z 2019 r.) Ponadto 61 % kupujących porzuca koszyk ze względu na dodatkowe opłaty, w tym wysokie koszty przesyłki. Istotnym wydaje się fakt, że ponad 61 % respondentów deklaruje możliwość zmiany sklepu, aby dopasować opcje dostawy do swoich preferencji.
Wyceń swoją paczkę kurierską
Paczki do Polski już od 16,80 zł brutto
Sprzedawcy doskonale zdają sobie sprawę z preferencji konsumentów. W związku z tym starają się zapewnić swoim klientom jak największy wachlarz dostępnych opcji dostawy. Dlatego z punku widzenia sklepu internetowego ważna jest współpraca z partnerem, który zapewni dostęp do wielu firm kurierskich bez potrzeby podpisywania oddzielnych umów z każdą z nich. Taką ofertę zapewnia między innymi serwis kuriernet.pl. W związku z tym coraz więcej sklepów internetowych decyduje się na rozpoczęcie współpracy z brokerem kurierskim.
Nadanie i odbiór w punkcie – dlaczego warto skorzystać z tej opcji?
Bez wątpienia rozwój sieci punktów nadania i doręczenia paczek kurierskich otworzył zupełnie nowe możliwości dla branży e-commerce, Zniknęło dużo barier, które do tej pory stały przed konsumentem decydującym pomiędzy zakupem online, a zakupem w sklepie stacjonarnym.
Klienci decydujący się na skorzystanie z innej formy dostawy lub nadania paczki niż dostawa kurierem do domu kierują się następującymi względami:
- łatwa dostępność punktów odbioru paczek. Ich liczba stale rośnie.
- odległość punktu odbioru lub nadania paczki od miejsca zamieszkania jest niska
- brak konieczności oczekiwania na przyjazd kuriera
- możliwość odbioru paczki w szerokim zakresie godzin
- zazwyczaj tańsza opcja dostawy do punktu
- możliwość darmowego przekierowania paczki do punktu odbioru ( kurier DHL, kurier DPD)
Jak wysłać paczkę z nadaniem w punkcie?
Nadanie przesyłki w punkcie jest bardzo proste. Dobra wiadomość jest taka, że wcale nie musisz wypisywać listu przewozowego i dokonywać płatności na miejscu. Możesz to zrobić w bardzo wygodny sposób on-line, poprzez naszą platformę. W ten sposób uprościsz cały proces i zyskasz najlepszą cenę za realizację usługi.
Jak wysłać paczkę z nadaniem w punkcie
- Wyceń przesyłkę jaką chcesz wysłać
Użyj naszego kalkulatora do sprawdzenia ceny przesyłki. Z dostępnych opcji możesz wybrać firmę kurierską, która spełnia twoje oczekiwania. Masz możliwość wybrać najtańszą formę dostawy, albo zdecydować się na kuriera którego znasz.
- Wybierz firmę kurierską, która ma zrealizować zlecenie
Możesz kierować się kryterium najniższej ceny paczki, albo zdecydować się na firmę kurierską, którą już znasz. Wszyscy kurierzy w serwisie kuriernet cechują się wysoką jakością usług.
- Wypełnij dane nadawcy i odbiorcy
Dokładnie wpisz dane nadawcy i odbiorcy paczki. W tym miejscu możesz również określić kwotę ubezpieczenia packi oraz pobrania należności. Nie zapomnij podać telefonu kontaktowego do odbiorcy, aby kurier mógł się z nim skontaktować.
- Zaznacz opcję dostawy paczki do punktu
Po zaznaczeniu tej opcji nie zostanie zamówiony kurier po odbiór paczki. Będziesz mógł ją samodzielnie zawieźć do dowolnego punktu nadania paczek kurierskich.
- Opłać zlecenie i wydrukuj list przewozowy
Teraz już możesz przejść do koszyka i opłacić zlecenia. Po zaksięgowaniu wpłaty zostanie wygenerowany list przewozowy. Otrzymasz go na email, ale również dostępny będzie w Twoim Panelu Klienta.
- Wybierz punkt nadania przesyłki najbliżej siebie
W naszym serwisie znajdziesz wszystkie dostępne punkty nadania i doręczenia paczek. Firmy kurierskie oferują łatwe w obsłudze mapy, dzięki którym będziesz mógł wybrać punkt nadania paczki najbliżej swojego domu
Żabka, Biedronka, Stacja Orlen – gdzie jeszcze można odebrać paczkę
Punkty nadawania paczek kurierskich aktualnie są bardzo rozpowszechnione. Bez wątpienia każda z firm kurierskich chce w swoją sieć rozszerzyć jak najbardziej. Bezsprzecznie najlepszym kierunkiem rozwoju jest współpraca z istniejącą już siecią sklepów lub punktów usługowych. Zapewnia to prawie natychmiastowy rozwój sieci punktów nadań i odbiorów o setki lokalizacji jednocześnie.
W związku z powyższym każda z większych sieci detalicznych współpracuje aktualnie z jednym lub kilkoma kurierami. Niektóre z nich to:
- Sieć sklepów Żabka – współpracują z Pocztą Polską oraz kurierem DHL
- Biedronka – sklepy spożywcze – współpracują z siecią DHL
- Sklepy Freshmarket – nawiązały współpracę z Pocztą Polską
- Stacje Paliw Orlen – wcześniej posiadały swój flagowy projekt Stacjazpaczką, ale obecnie został on zdominowany przez Pocztę Polską
- sklepy spożywcze, punkty usługowe – kurierzy DPD oraz UPS rozwijają swoje sieci punktów kurierskich w oparciu o sieć mniejszych sklepów i punktów usługowych
Sprawdź jak tanio wyślesz paczkę z Kuriernet.pl
Paczki do Niemiec już od 47,44 zł brutto
Paczka w Ruchu – paczki w twoim kiosku
Paczka w Ruchu to nic innego niż udostępnienie oferty kurierskiej w ramach oferty kiosków prasowych obsługiwanych przez sieć RUCH. Blisko 4000 punktów aktualnie znajduje w sieci doręczeń. Właściciel deklaruje, że ich liczba będzie stale powiększana.
Bez wątpienia punkty Paczka w Ruchu mają swoje ograniczenia. Nie zrealizujesz przez nie nadania i odbioru wszystkich paczek. W zależności od wagi Twojej paczki, wybierz paczkę MINI do 1 kg lub STANDARD do 20 kg. Paczki nie mogą przekraczać wymiarów 20x30x50 cm.
Paczkomaty Inpost – niesłabnąca popularność
Bezsprzecznie tej usługi nie trzeba specjalnie przedstawiać. Jej popularność zdecydowanie wzrosła wraz z podjęciem współpracy z serwisem Allegro. Przez długi czas paczkomaty Inpostu były kluczowym przewoźnikiem w programie Allegro Smart, zapewniając mu dynamiczny rozwój. Jeszcze bardziej udział w tym programie przyniósł korzyść samej usłudze.
Aktualnie sieć stanowi już ponad 6000 punktów nadania i odbiorów przesyłek kurierskich. Firma dba o stały przyrost tej liczby. Bezsprzecznie wyczuwa się konkurencję z ofertą Poczty Polskiej. Spółka w wielu swoich komunikatach podkreślała, że liczba ich paczkomatów przewyższa liczbę placówek własnych Poczty Polskiej.
Wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów InPost jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58% ( materiały prasowe Inpost 11/2019)
Automaty paczkowe DHL Locker
Prawdopodobnie niewielu z was widziało już automaty paczkowe DHL. W Polsce usługa dopiero się rozwija. Firma DHL udostępniła aktualnie ponad 60 lokalizacji we współpracy z firmą SwipBox.
Automaty SwipBox od paczkomatów InPostu różni to, że są instalowane wewnątrz budynków. Dzięki temu dostarczane do nich przesyłki są chronione przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Bez wątpienia ma to znaczenie przy zamawianiu np. sprzętu elektronicznego czy kosmetyków. Takie miejsca są też zazwyczaj monitorowane, dzięki czemu przesyłka jest dodatkowo chroniona.
Z usług dostawy do automatu możemy skorzystać:
- przekierowując paczkę do automatu w trakcie jej dostawy
- wybierając taką usługę w trakcie zakupów jeżeli sklep internetowy ma udostępnioną tą funkcję
Niewątpliwie odbiór paczki z automatu jest szybki i prosty. Odbiorca wpisuje kod PIN z SMS od DHL Parcel oraz numer telefonu. Po wpisaniu cyfr kodu PIN drzwiczki od schowka z daną paczką otworzą się, a paczkę można odebrać. Odbiór przesyłek jest możliwy wyłącznie w godzinach pracy danego sklepu, czy marketu, co daje poczucie bezpieczeństwa podczas odbierania przesyłek.
Aby nadać paczkę do DHL Locker konieczne jest wypełnienie danych do powiadomień (e-mail, nr telefonu komórkowego), które będą potrzebne przy odbiorze. Paczka nie może być cięższa niż 25 kg, a jej rozmiar nie może przekraczać parametrów: 60x40x40 cm.
Strefa24 – Poczta Polska szykuje się do konkurencji z Inpostem
Bez wątpienia Poczta Polska nie chce pozostawać w tyle. Poczta Polska chce w ciągu zaledwie dwóch lat uruchomić sieć 4 tys. automatów paczkowych – obecnie ma ich tylko 200. Prawie tysiąc Smartboxów stanie wewnątrz sklepów i w galeriach handlowych. Pozostałe będą miały lokalizacje zewnętrzne. Ustawiane będą m.in. przy sklepach sieci Biedronka, Carrefour czy Żabka oraz na stacjach benzynowych. Mają się pojawić także na niektórych dworcach autobusowych i kolejowych oraz w placówkach pocztowych w ramach usługi Strefa24.
Strefa24 to wyodrębniona część palcówki pocztowej. Ma udostępnić bezobsługowe korzystanie z niektórych możliwości Poczty Polskiej, w tym:
- przesyłki listowe nierejestrowane (w tym kartki pocztowe) oraz przesyłki polecone bez potwierdzenia odbioru, w obrocie krajowym i zagranicznym, ekonomiczne i priorytetowe, o masie do 2000 g i maksymalnych wymiarach 325x230x100 mm,
- paczki pocztowe bez potwierdzenia odbioru w obrocie krajowym, ekonomiczne i priorytetowe, o maksymalnych wymiarach 325x230x100 mm i masie do 5000 g,
- w niedługim okresie mają zostać wyposażone również w Smartboxy – urządzenia do obsługi paczek pocztowych
- bankomat oraz wpłatomat
Na razie uruchomionych jest około 40 takich lokalizacji. Ich listę możecie znaleźć na stronie Poczty Polskiej.
Odbiór w Paczkomacie, DHL-macie czy Smartboxie to współcześnie trzecia najchętniej wybierana opcja dostawy przez polskich klientów. Większą popularnością cieszy się wyłącznie dostawa przez kuriera oraz bezpłatny odbiór osobisty. Bez wątpienia rynek e-commerce będzie się stale rozwijał. Szacuje się, że do 2023 r. liczba wszystkich odebranych i nadawanych paczek w Polsce ma ulec podwojeniu, co daje imponujące 900 mln przesyłek.
Dołącz do dobrze poinformowanych!
1 Comment