Warto zaznaczyć, że sieć H&M posiada dość dużą sieć sklepów własnych gdzie zwrotu można dokonać osobiście przy okazji zakupów. Jednak niemalejącą popularnością cieszą się również zakupy online w tej marce. Co za tym idzie liczba zwrotów paczek jest również znacząca.
- Zwrot towaru z H&M
- Co podlega zwrotowi?
- Jak długo czeka się na zwrot należności od H&M
- Zwrot towaru do H&M z KurierNet.pl
- FAQ- najczęściej zadawane pytania
- Q: Chcę dokonać zwrotu towaru o małych gabarytach, jaki zakupiłam w H&M. Nie posiadam firmowego opakowania oraz innych materiałów pozwalających zapakować przesyłkę. Co w takiej sytuacji?
- Q: Nadałem paczkę ze zwrotem towaru. Nie wiem co się z nią dzieje. Nie otrzymałem też środków na konto. Co mam zrobić?
- Q: Zwracam towar do H&M. Czy kurier, odbierając przesyłkę, może dokonać zwrotu środków w gotówce?
Zwrot towaru z H&M
Zgodnie z regulaminem zawartym na stronie internetowej marki H&M oraz obowiązującym prawem, każdy konsument ma możliwość odstąpienia od umowy zakupu i zwrotu towaru bez konieczności podawania przyczyny. Czas, w jakim należy tego dokonać, to 30 dni, licząc od daty odebrania przez Klienta towaru. Istotne jest to, że odbiór ten nie musi być osobisty. Możliwe jest również przekazanie przesyłki osobie trzeciej, która zadeklaruje wręczenie jej adresatowi. Natomiast, w przypadku zakupu w sklepie stacjonarnym, uwzględniana jest data na paragonie.
Co podlega zwrotowi?
Generalną zasadą jest, że w w/w terminie można zwrócić wszystkie produkty, których stan nie budzi zastrzeżeń, tj. nie są one zniszczone oraz nie noszą śladów użytkowania. Nadto, należy pamiętać, że niektóre rzeczy nie mogą być objęte tym uprawnieniem z uwagi na swoje przeznaczenie lub właściwości. Należą do nich np. szeroko pojęta bielizna, perfumy, a także maseczki ochronne. Ważne jest również to, że w przypadku zakupów dokonanych w H&M HOME, zwrot możliwy jest jedynie do sklepów stacjonarnych posiadających dział z wyposażeniem wnętrz. Nie jest też możliwe oddanie produktów ze specjalnych kolekcji, mebli czy oświetlenia.
Aby w skuteczny sposób dokonać zwrotu, niezbędne jest poczynienie kilku kroków natury formalnej oraz technicznej. Oto one:
- Zachowanie w/w terminu zwrotu. Próba rezygnacji z zamówienia po tym terminie spotka się ze sprzeciwem sklepu.
- Odpowiednie zapakowanie zwracanego towaru. Przyjmuje się, że powinien on znajdować się w sygnowanej H&M folii lub kartonie, w którym został doręczony Klientowi. Jeśli jednak ulegną one trwałemu zniszczeniu, powinniśmy mieć na uwadze przede wszystkim bezpieczeństwo transportu przez Kuriera. Rzeczy muszą być odpowiednio zabezpieczone i zamknięte.
- Uzupełnienie formularza zwrotu. Jest on dostępny zarówno na stronie internetowej, jak i w większości sklepów stacjonarnych marki. Należy podać w nim niezbędne dane konieczne do przelewu środków oraz identyfikacji osoby zwracającej.
- Skierowanie przesyłki na odpowiedni adres zwrotu. Jest to jedna z możliwych dróg oddania zakupionych produktów. Alternatywę stanowi osobista wizyta w sklepie. Należy mieć jednak na uwadze, że ze względu na sytuację epidemiologiczną, możliwość ta może być ograniczona. Firma wskazuje jedyny prawidłowy adres do zwrotu na swojej stronie internetowej:
H&M Hennes & Mauritz Logistics Sp. z o.o. /ARVATO
Logistics Park Sosnowiec- Pieńki
ul. Przemysłowa 12
95-010 Sosnowiec/Stryków, Poland
W razie konieczności, można również skontaktować się telefonicznie z infolinią H&M pod numerem 800-999-888.
Jak długo czeka się na zwrot należności od H&M
Firma H&M, po otrzymaniu przesyłki wraz z dokumentacją, sprawdza towar pod względem kompletności. Jeśli zwrot zostanie rozpatrzony pozytywnie, w ciągu 14 dni (niezwłocznie) pieniądze powinny pojawić się na naszym rachunku bankowym. Firma nie zwraca kosztów przesyłki zwrotnej, a także kosztów, jakie konsument poniesie w związku ze zwrotem towaru do sieci stacjonarnej. Nadto, nie zostaną nam zwrócone koszty dostaw, jeżeli zwrot obejmuje jedynie część produktów spośród pierwotnie zamówionych.
Wyceń swoją paczkę kurierską
Paczki do Polski już od 16,80 zł brutto
Zwrot towaru do H&M z KurierNet.pl
KurierNet.pl wspiera swoich Klientów dokonujących zakupów również w sklepach odzieżowych. Zdajemy sobie sprawę z faktu, że w natłoku obowiązków, chcą oni poświęcić minimum czasu na tego typu formalności. Proponujemy zatem prosty panel zamawiania przesyłki, który pozwoli na zlecenie jej odbioru, właściwie w pięć minut. Dodatkowo, wpisując w szczegóły przesyłki informacje o tym, że stanowi ona zwrot towaru zakupionego w H&M, kurier odbierając pakunek zwróci uwagę na to, czy są w niej wszystkie niezbędne dokumenty (formularz, dokument zakupu). Dbałość o szczegóły oraz znajomość procedur, a także najlepszy serwis kurierski, jaki proponujemy, przyczyni się do szybkiego doręczenia paczki do adresata, co zaowocuje zwrotem środków na konto zaledwie w kilka dni.
Nadto, KurierNet.pl daje możliwość stałego monitorowania trasy przesyłki od momentu jej odbioru do chwili dostarczenia. Mamy również atrakcyjne ceny dla naszych Klientów, które dodatkowo można obniżyć, biorąc udział w naszych programach lojalnościowych- konto Skarbonka, 10% rabatu na pierwsze zlecenie. Również dla firm przygotowaliśmy ciekawą ofertę, która pozwoli zaoszczędzić na usługach kurierskich przy wysłaniu minimum 20 przesyłek. Dodatkowo, stale jesteśmy otwarci na nowe wyzwania i dopasowujemy ofertę do Waszych oczekiwań. A zawiązywanie kolejnych relacji biznesowych z najlepszymi firmami kurierskimi powoduje, że jesteśmy w stanie obsłużyć właściwie każdy rodzaj przesyłki, do dowolnego miejsca w Europie, a nawet na świecie. Skorzystaj z naszych usług już dzisiaj!
FAQ- najczęściej zadawane pytania
Q: Chcę dokonać zwrotu towaru o małych gabarytach, jaki zakupiłam w H&M. Nie posiadam firmowego opakowania oraz innych materiałów pozwalających zapakować przesyłkę. Co w takiej sytuacji?
A: Zgodnie z polityką firmy H&M, towar w miarę możliwości powinien być umieszczony w opakowaniu sygnowanym ich marką. Jeśli jednak nie nadaje się ono do dalszego użytku, można skorzystać z własnego. W przypadku jego braku, prosimy o kontakt z naszą infolinią i poinformowanie pracownika o tym fakcie. Postara się on dobrać ofertę w taki sposób, by firma obsługująca zlecenie mogła dostarczyć swój foliopak. Nie jest to jednak zasada, a jedynie wyjątek.
Q: Nadałem paczkę ze zwrotem towaru. Nie wiem co się z nią dzieje. Nie otrzymałem też środków na konto. Co mam zrobić?
A: Przy odbiorze przesyłki Klient otrzymuje potwierdzenie zawierające jej numer. Należy skorzystać z panelu wyszukiwania umieszczonego na portalu KurierNet.pl. Jeśli usługa została wykonana, kolejnym krokiem jest kontakt z firmą H&M.
Q: Zwracam towar do H&M. Czy kurier, odbierając przesyłkę, może dokonać zwrotu środków w gotówce?
A: Zarówno KurierNet.pl, jak i firmy kurierskie nie dokonują zwrotów środków. Ta kwestia pozostawiona jest do rozstrzygnięcia między konsumentem a firmą H&M. Nie należy zatem wymagać od kuriera przekazania nam jakichkolwiek środków finansowych.