sklep internetowy

Zalety i wady sklepu internetowego

Ostatni rok przyniósł w naszym życiu wiele zmian. Można śmiało uznać, że jest on rewolucyjny. Powodem nie jest jedynie obowiązek noszenia maseczek czy ograniczenie naszych codziennych przyzwyczajeń, ale również liczne zmiany związane z gospodarką.

Nie chodzi tu oczywiście o fakt, że maseczki czy rękawiczki gumowe stały się w określonym czasie towarem luksusowym. Należy na sprawę spojrzeć nieco szerzej. Wiele znanych marek, które mogły szczycić się do tej pory pięknymi salonami firmowymi, zrezygnowało z ich utrzymania na rzecz ekspansji w kierunku rynku e-commerce.

Paradoksem jest to, że gros z nich przez wiele lat traktowało ten kanał dystrybucyjny drugoplanowo. Pomimo że obecna sytuacja stawia na piedestale handel internetowy, a nie zbyt pozytywne prognozy w zakresie przyszłości raczej skłaniają do inwestycji w ten obszar, wielu analityków zadaje pytanie- czy sklep internetowy i przeniesienie sprzedaży do wirtualnego świata to znak rozwoju czy raczej cofnięcie się do ciężkich i „chudych” początków?

Wielkie historie i wielkie firmy

Każdy z nas chociaż raz w życiu spotkał się z historią największych firm na świecie, takich jak Microsoft czy Apple. Obecnie marki te kojarzą się z pięknymi biurowcami oraz milionami, które rosną z minuty na minutę. Czy jednak zawsze tak było? Oczywiście, że nie. Ich geneza wskazuje na mozolną pracę, ryzyko, zaufanie i pierwsze kroki stawiane w przydomowym garażu czy piwnicy. Tego typu lokalizacja kojarzą się zatem raczej z początkami działalności, a nie z kolejnym etapem budowania potęgi.

Plusy i minusy rynku e-commerce

Życie nauczyło nas, że krystalicznie czyste sytuacje są idealnym scenariuszem filmowy. Czy jednak są one realne do spełnienia w życiu codziennym? Odpowiedź nasuwa się sama. Należy przyjąć, że zwłaszcza w biznesie nie ma w pełni klarownych planów, a każde założenie biznesowe, które przyjmiemy na początku naszej drogi, jest jak ustawa budżetowa- wychodzi jak zawsze. Jakie zatem są jasne i ciemne strony internetowego handlu?

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, że koszty związane z handlem wirtualnym są mniejsze niż te, które wiążą się z wynajmem lokalu w galeriach czy centrach handlowych. Oczywiście, nie jest możliwe całkowite wyeliminowanie wydatków, ale ich ograniczenie owszem. Dzieje się tak głównie dlatego, że nasz e-sklep może być prowadzony właściwie z każdego miejsca na świecie, nawet z mieszkania.

Dodatkowym argumentem jest także fakt, iż jeśli nie mamy dużo zamówień, nie jest konieczne, by zatrudniać pracowników. Jest to wyjątkowo istotne i atrakcyjne dla przedsiębiorców stawiających swoje pierwsze kroki w biznesie, pragnących ograniczyć wydatki. Nie oznacza to, że praca sama się zrobi. Jeżeli poświęcimy nieco czasu na pakowanie i adresowanie paczek, to możemy to zorganizować samodzielnie.

Tu należy się zatrzymać, ponieważ ważne jest aby odpowiedzialnie wybrać platformę do zamawiania przesyłek kurierskich. Kuriernet.pl od lat wspiera liczne przedsięwzięcia w tym kierunku. Jesteśmy świadkiem rozwoju wielu firm, które zaufały na. Korzystając z naszych produktów, ograniczyły swoje koszty, jednocześnie zyskując przychylność swoich kontrahentów. Istotne jest to, że współpracując z naszą firmą nie jest konieczne wysłanie określonej liczby przesyłek, by pojawiły się pierwsze rabaty.

Nie jesteśmy jednym z tych podmiotów, który oferując programy lojalnościowe czy zbieranie punktów, nie realizują założeń rabatowych lub przyznają je jedynie tym firmom, którym i tak na nie wiele się przydają.

Pozyskanie klientów sklepów internetowych

Kolejnym plusem inwestycji w sprzedaż internetową jest możliwość dotarcia do właściwie nieograniczonej liczby osób nabywających usługi. Można przecież mieć najlepszy produkt i konkurencyjne ceny, ale bez osób nimi zainteresowanych, wszystko to nie prezentuje właściwie żadnej wartości. Obecnie popularne jest wybieranie jako siedzibę działalności, krajów zwanych „rajami podatkowymi”. To właśnie Internet sprawia, że siedząc na balkonie, delektując się promieniami słonecznymi i szumem morza, możemy zarabiać pieniądze.

W końcu, warto wskazać, że rynek e-commerce to nie tylko stricte platforma sprzedażowa, ale również liczne media za pomocą których możemy dotrzeć do klienta i rozwiać swoją markę. Jak pokazują statystki, telewizja, które jeszcze kilka lat temu była idealnym źródłem informacji, traci swoją popularność na rzecz popularnych portali społecznościowych. Okazuje się bowiem, że osoba w wieku 20- 45, spędza dziennie więcej czasu przed ekranem komputera, niż oglądając programy telewizyjne.

Ludzie, pieniądze i rozpoznawalność wydają się ideą przewodnia każdego biznesu.

Spośród wielu plusów opisanego rozwiązania, wskazane powyżej są jedynie najistotniejszymi. Ludzie, pieniądze i rozpoznawalność wydają się ideą przewodnia każdego biznesu.

Zarabiaj na przesyłkach kurierskich z Kuriernet.pl

Nawet 50 zł za jedną paczkę

Decydując się na „wirtualną rzeczywistość” biznesu należy mieć na względzie również cienie takiego rozwiązania. Należą do nich bez wątpienia zagrożenia płynące z medium jakim jest Internet. Sprzedając produkty, zbieramy również informację o klientach- ich dane personalne, numery konta bankowych i wiele innych. Przechodząc na grunt języka aktów prawnych, uznać, że stajemy się administratorem danych osobowych na którym ciążą określone, prawne obowiązki.

Zaplecze techniczne dla e-commerce

Inną ważna kwestią jest zapewne konieczność zapewnienie sobie odpowiedniego zaplecza technicznego. O ile dotychczas praca na domowym sprzęcie wychodziła bez problemu, o tyle obsługa biznesu wymaga produktu z wyższej pułki. W końcu, niezbędne wydaje się, by wspomnieć o ty, że sklep internetowy wymaga dużo większej atencji właściciela. Stacjonarne ulokowanie sprzedaży powoduje, że po pewnym czasie funkcjonowania, niektóre jego sektory działają samodzielnie. Jeśli mamy sklep z ubraniami to jeżeli od początku poświęcimy nieco uwagi naszym klientom to po pewnym okresie działalności, będą oni już samodzielnie dobierali dla siebie odpowiednie rozmiary. Biznes internetowy jest o wiele mniej samowystarczalny. Można go właściwie porównać do współczesnej manufaktury w której poszczególne stanowiska wykonują drobne, niewyspecjalizowane czynności.

Wskazane aspekty to jedynie przykłady wyselekcjonowane spośród wielu, które w zależności od branży, doświadczenia czy oczekiwać pojawią się w odniesieniu do indywidualnej działalności. Dlaczego o tym mówimy i poświęcamy tej tematyce treści? Ponieważ od lat dostarczając kompleksowych rozwiązań, naszych klientów również tak traktujemy. My również zaczynając swoją działalność klika lat temu mieliśmy wiele dylematów, pytać czy wątpliwości. Lata doświadczenia pozwoliły nam odnaleźć odpowiedz na nie oraz pogodzić się z faktem, że nie ma jednej drogi do określonego celu. Czasem trzeba zrobić krok do tyłu by zrobić dwa kroki do przodu. Dostarczając naszym partnerom usługi najwyższej jakości staramy się tworzyć coś nowego, jednocześnie szanując tradycje.

Właśnie dlatego kontaktując się z nami w sprawie nadania, śledzenia czy odbioru przesyłki usłyszysz konkretne i rzetelne informacje. Zapraszamy zatem do korzystania z naszej infolinii telefonicznej, formularza kontaktowego oraz wizyt na naszej stronie internetowej www.kuriernet.pl

About the author

Łukasz Domagała

Z branżą kurierską jestem związany już ponad 12 lat.
Współtworzę serwis Kuriernet.pl realizując tam swoją pasję i zamiłowania.
Skontaktuj się ze mną wysyłając wiadomość na : biuro@kuriernet.pl

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *