Czas pandemii jest bardzo specyficznym okresem w naszym życiu. Dzieje się tak głównie za sprawą ograniczenia naszej wolności, wprowadzenia nowych zwyczajów i norm do życia społecznego, a także ze względu na brak (na obecną chwilę) skutecznej broni w walce z niewidzialnym zagrożeniem.
Zmiany nie dotyczą jedynie naszego życia osobistego ale również gospodarki. Niestety, wiele firm nie dało rady i ogłosiło upadłość. Zgodnie z danym statystycznymi, wiele branży rozkwita. Jedną z nich jest bez wątpienia branża kurierska. Wiele razy wskazywaliśmy na to, że słupki obsługi Klientów osiągają kolejne szczeble i pobijają kolejne rekordy.
Branża kurierska a nowa rzeczywistość
Nowa rzeczywistość wydaje się być najlepszym określeniem dla okoliczności jakie otaczają nas od marca 2020. Każdy z nas w jakiś sposób musiał dostosować się do obostrzeń i wymagań jakie stawia przed nami codzienność. Podobnie jest z branżą kurierską. Wprawdzie wiele wskazuje na to, że wystarczy kupić kilka samochodów, zatrudnić więcej kurierów oraz wynająć nowe magazyny. Niestety, nie jest to takie proste i wymaga wdrożenia nowych rozwiązań.
DPD Food
DPD jest jedną z największych firm na świecie, która świadczy usługi kurierskie oraz spedycyjne. Tysiące Klientów powierza im swoje interesy i inspiruje do kolejnych wdrożeń. Firma DPD wyszła również na przeciw oczekiwaniom jakie postawili przed nią Klienci w czasie pandemii.
Oczywiście, obsługa standardowych przesyłek oraz ich obsługa nadal została w centrum zainteresowania. Obok nich pojawiła się jednak całkiem nowa usługa pod nazwą DPD Food.
Co cechuje DPD Food?
W telegraficznym skrócie, jest to produkt, który skierowany jest głównie do branży gastronomicznej zarówno tej lokalnej jak i ogólnopolskiej. Co zapewnia nowa usługa?
Szybkość dostawy.
To jeden z najważniejszych aspektów o których można mówić w przypadku produktów spożywczych. Każdy z nas chce przecież kupować i jeść rzeczy świeże. Jest to bardzo ważne nie tylko z uwagi na ich walory smakowa ale również ze względu na nasze zdrowie. DPD gwarantuje konkretny czas doręczenie.
Idealny stan jedzenia.
Sprowadza się on do utrzymania oczekiwanej świeżości produktów. Aby jednak było to możliwe konieczna była inwestycja w bardzo dobrze wyposażone pojazdy oraz zatrudnienie specjalistów z branży spożywczej. DPD Food to gwarancja, że jakość zostanie zachowana aż do ostatniego momentu dostawy.
Powszechna dostępność.
DPD bardzo dobrze zdaje sobie sprawy, że najbardziej wartościowe produkty nie „leżą” na drogach zatłoczonych miast ale spokojnie rosną w najbardziej oddalonych od codziennego zgiełku terenach. Właśnie dlatego, sieć komunikacyjna firmy jest właściwie nieograniczona.
Technologia na najwyższym poziomie.
Wspomniane samochody wyposażone w chłodnie to tylko jeden aspekt. Ważne jest aby wspomnieć o specjalistycznej aparaturze do mierzenia temperatury, wilgotności i innych ważnych parametrów.
Wspomniane aspekty to jedynie wybrane spośród wielu, które przemawiają za wybraniem usługi DPD Food. Do kogo skierowany jest ten produkt? Właściwie nie ma konkretnej grupy docelowej. Firma chce zjednać sobie zarówno mniejsze jak i bardzo duże podmioty. Istotne jest jednak nie to ile przedsiębiorstw skorzysta z usługi ale przede wszystkim to, by wprowadzić nową jakość na rynek. Ma być ona ukierunkowana głównie na to by transport pożywania- mięsa, ryb, warzyw, owoców- nie był kojarzony z użyciem środków konserwujących. Między innymi w taki sposób spółka chce wyrazić swoją troskę o zdrowie ludzi i jakość otaczającej nas przyrody. Jest to jeden z wielu punktów na mapie ekologicznej drogi DPD. Warto również zaznaczyć, ze nie jest to jedyna firma kurierska podejmująca kroki w tym kierunku.
Co warto wiedzieć o usłudze DPD Food?
Kilka faktów:
- Korzystający ma możliwość monitorowania łańcucha dostaw o gwarantowanej temperaturze między 0 a 4 stopni Celsjusza
- Gwarantowany status DPD Today, co oznacza, że każda przesyłka będzie doręczona maksymalnie na drugi dzień po jej nadaniu
- Wszystkie urządzenia z jakich firma korzysta spełnia wymagania certyfikatu ATP. Wymaga on najwyższej jakości wdrożeń sanitarnych oraz gastronomicznych
- Waga jednostkowej paczki może wynosić nawet 20 kg. Jest to bardzo dobra wiadomość, ponieważ w jednej przesyłce możliwe jest umieszczenie dużej ilości towaru
- Usługa początkowo została wdrożona jedynie na terenie Warszawy. DPD pracuje nad tym aby była ona dostępna właściwie wszędzie. Obecnie mogą z niej korzystać mieszkańcy największych miast
- Cały ciąg dostawy oraz podróży może być stale monitorowany a poszczególne etapy raportowane wiadomościami SMS
- Cały proces transportu monitorowany jest przez SANEPID
Usługa DPD Food jest oczywistym, milowym krokiem firmy DPD w kierunku ekspansji na rynek szeroko rozumianej gastronomii. Obecnie z ich usług korzystają największe restauracje, firmy cukiernicze i lodziarskie. Plany firmy mają na celu stałą współpracę również z najbardziej popularnym sklepami spożywczymi.
Wszelkie informacje na temat usługi DPD Food umieszczone są na dedykowanej stronie internetowej.
Możliwe jest również skorzystanie z usług kurierskich firmy DPD w najlepszej cenie na rynku na stronie www.kuriernet.pl.