Okres wakacyjny jest zdecydowanie gorący i to nie tylko za sprawą wysokich temperatur. Każdy z nas ma wiele obowiązków, które czasem mogą go zwyczajnie przerosnąć. Powszechnie panuje opinia, że przesyłki kurierskie trzeba odbierać możliwie szybko. Zgadza się, liczba zgłaszanych nadać jest tak duża, że dłuższy przestój może powodować istotne problemy. Szczególnym rodzajem przesyłek są te, które umieszczone zostały w paczkomatach.
Popularne maszyny pocztowe zyskały na popularności za sprawą kilku kwestii. Pierwszy z nich to możliwość odebrania paczki o dowolnej porze dnia lub nocy. Wystarczy podjechać nawet w środku nocy, zeskanować kod QR i cieszyć się zamówioną rzeczą.
Za skorzystaniem przemawia również cena. InPost, bo to właśnie firma zdominowało rynek robotów pocztowych, przedstawiła tak dobrą ofertę, że żadna inna firma nie ma realnych szans w realnej rywalizacji. Pewnym minusem opisanych rozwiązań jest konieczność relatywnie szybkiego odbioru przesyłki. Niestety, liczba szuflad jest ograniczona a przesyłek stale przybywa.
Czy zatem jeśli nie odbierzemy paczki w czasie, to musimy liczyć się z tym, że zostanie ona zwrócona do nadawcy? Tak było. Klienci wiele razy wskazywali, że jest to duży problem, zwłaszcza jeśli zaskoczy ich nieoczekiwany wyjazd czy popularna w ostatnim czasie izolacja związana z pandemią. Przesyłka wracała do nadawcy, co wiązało się nie tylko z poświęceniem dodatkowego czasu ale również z dodatkowymi kosztami. Firma InPost kolejny raz wsłuchując się w potrzeby swoich Klientów i oczekiwania rynku, wprowadziła rozwiązania mające ułatwić życie w tym zakresie.
Aplikacja mobilna
Aplikacja mobilna to narzędzie, którym posługują się prawie wszystkie firmy. Niezależnie od branży, usługa ta stała się niezbędna w toku prowadzenia konkurencyjnej działalności. Przemawia o tym powszechne posiadanie smarfonów oraz innych przenośnych urządzeń, które pozwalają na zdalne załatwienie pracy.
Nie jest już konieczne posługiwanie się laptopem, by zamówić odbiór przesyłkę czy sprawdzić jej lokalizacje. Podmioty prześcigają się między sobą w zakresie coraz lepszej optymalizacji cyfryzacji swoich procesów. Jednym z przykładów jest firma InPost.
Wiele razy na platformie Kuriernet.pl wspominaliśmy o licznych, nowych wdrożeniach, którymi InPost wprost zaskakuje nie tylko Klientów ale tez konkurencję. Tak też jest w tym przypadku.
Aplikacja InPost Mobile
Wspomniane rozwiązania implementowała również firm InPost. Klienci, którzy współpracują na co dzień z tą firma, znają z pewnością mobilne możliwości aplikacji InPost Mobile. Działa ona właściwie na wszystkich systemach operacyjnych, które proponuje rynek a rejestracja w niej jest bardzo prosta i intuicyjna.
Dotychczas możliwe było kontrolowanie swoich środków na koncie, zamawianie przesyłek, ich śledzenie, a także szybki kontakt z obsługą Klienta. Bez wątpienia to bardzo dużo. Tego typu funkcjonalność pozawala na zrobienia ze swojego telefonu centrum dowodzenia przesyłkami. Czy to jednak wszystko?
Oczywiście, że nie. Jak wspomniano InPost nie zwalnia i wprowadza nowe rozwiązania. Jest nią usługa związana z możliwością przedłużenia odbioru przesyłki. Uwaga- nie jest konieczne logowanie się przy użyciu komputera, pisanie maila czy wykonywania połączenia telefonicznego.
Przedłużenie odbioru przesyłki
Oczywiście platforma Kuriernet.pl zachęca to możliwie szybkiego odbioru swoich przesyłek. Zapewni to pełną płynność funkcjonowania oraz obrotu nadań. Jeśli jednak zdarzy się tak, że z uwagi na pewne okoliczności nie możemy jej odebrać. Wystarczy ruszyć swoją dłonią. Brzmi zaskakująco, prawda?
Wystarczy bowiem wykonać ruch ręką w kierunku telefonu. Następnie uruchomić aplikację mobilną InPost Mobile oraz wybrać pozycję z aktualnymi przesyłkami na które oczekujemy. Kolejnym krokiem jest wybranie opcji przedłużenia odbioru.
Uwaga, ważne aby mieć na względzie fakt, że możemy to zrobić nie tylko jeden raz w zakresie jednej przesyłki. Przedłużenie daje nam możliwość odbioru przez kolejne 24 godziny. Konieczne jest aby opłacić wspomnianą usługę. Jej cena każdorazowo wynosi 7,99 zł. Wydaje się, że jest to niska cena względem wszelkich zabiegów jakich trzeba dokonać w przypadku, kiedy nieodebrana przesyłka wróci do nadawcy.
Na co pozwoli nowa usługa?
Nowa usługa została implementowana by w jeszcze większym stopniu ułatwić korzystanie z paczkomatów.Jeśli na przykład okaże się, że musisz nagle wyjechać na kilka dni i nie jesteś w stanie odebrać swojej przesyłki z paczkomatu, możesz wydłużyć czas jej oczekiwania o niezbędny do powrotu okres. Koszty z tym związane są właściwie niezauważalne.
Kuriernet.pl od lat współpracuje z firmą InPost. Wiele razy informowaliśmy na naszym blogu o nowościach, które to przedsiębiorstwo implementowało. Cieszymy się z ich stałego rozwoju i z faktu, że nasza rodzima firma świadczy usługi na światowym poziomie. Wierzymy, że to nie koniec nowych usług i pomysłów, które będą stale zaskakiwać Klientów.
W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji, możliwe jest skontaktowanie się z konsultantami platformy Kuriernet.pl oraz na stronę internetową aplikacji InPost Mobile.