Firma InPost przyzwyczaiła nas do tego, że podczas kiedy większość odpoczywa korzystając z letniej, ciepłej aury, pracownicy jednego z największych przedsiębiorstw w naszym kraju ciężko pracują. Przypomnijmy, zaczęło się od paczkomatów, które szturmem podbiły rynek, następnie jedna z pierwszych aplikacji mobilnych a obecnie współpraca z największymi firmami branży spożywczej. Czy to koniec? Oczywiście, że nie.
Długie oczekiwanie na przesyłkę Inpost
Większość z nas decydując się na drobne przesyłki wybiera opcję związana z umieszczeniem jej w paczkomacie. Jest to zdecydowanie bardzo funkcjonalne rozwiązanie, które daje możliwość odbioru nadania właściwie w każdym czasie, pod warunkiem, że odbędzie się to w ciągu 48 godzin.
Bywa jednak również tak, że planując swój dzień okaże się, że spędzimy go w domowym zaciszu. W takich okolicznościach nic nie stoi na przeszkodzie by spotkać się osobiście z osobą kuriera i odebrać paczkę.
Bez wątpienia jest to idealne rozwiązanie. Co jeśli jednak nasze plany w nagły sposób się zmienią?
Oczywiście, możemy skorzystać z dobroczynności naszych sąsiadów i poprosić ich o odbiór przesyłki lub przełożyć dostawę na kolejny dzień.
Możemy również zrezygnować z wyjścia do znajomych, spaceru po parku czy romantycznej kolacji w ulubionej restauracji na rzecz kilku sekund poświęconych na odbiór przesyłki. Firma InPost proponuje jednak nieco przyjemniejsze rozwiązanie, które z pewnością zyska wielu zwolenników.
Nowe możliwości aplikacji Inpost
Wspomniano już wielokrotnie, że w branży kurierskiej aplikacja mobilna jest absolutnym „must have”.
Dodatnich aspektów tego typu wdrożenia jest bardzo dużo. Wszystko jednak ma również negatywne strony. Jedną z nich i właściwie jedyną są koszty jakie określony podmiot musi ponieść by stworzyć tego typu oprogramowanie.
Przechodząc jednak do sedna, należy wskazać, że firma InPost zaktualizowała swoją aplikację mobilną wprowadzając nowe rozwiązania właśnie dla tych osób, które cenią swoją wolność i możliwość swobodnego dysponowania swoim czasem.
Ustalenie pozycji przesyłki i przekierowanie paczki
Nowa funkcjonalność daje możliwość nie tylko ustalenia aktualnej pozycji przesyłki ale również w przypadku naszej nieobecności w miejscu doręczenia, przekierowanie jej do najbliższego paczkomatu.
Dlaczego jest to bardzo dobrym rozwiązaniem? Jest kilka argumentów:
Ograniczenie pracy kurierów.
Branża e-commerce rozwija się tak prężenie, że z każdym miesiącem liczba obsługiwanych przesyłek wzrasta o kilka procent. Taki stan rzeczy powoduje, że dostawy dosłownie poszukują nowych rozwiązań pozwalających na zaoszczędzenie czasu.
Brak konieczności oczekiwania w domu.
Ta kwestia została już wstępnie omówiona. Nasze życie z każdym dniem nabiera coraz większej dynamiki. Wolność każdorazowo zyskuje nowe znaczenie. InPost również docenia ten aspekt naszego życia i zwyczajnie daje wybór.
Możliwość skorzystania z innych funkcjonalności.
Umieszczenie przesyłki w maszynie pocztowej daje nie tylko możliwość odebrania paczki o innej porze ale również w dowolnej porze. Oczywiście należy mieć na względzie 48 godzin. Ale…no właśnie jest ale. Należy pamiętać także o możliwości wydłużenia odebrania nadania z paczkomatu.
Wybór paczkomatu.
Wspomniane zostało o możliwości przesunięcia dostawy do najbliższego paczkomatu. Tu należy się sprostowanie, mianowicie możliwe jest umieszczenie przesyłki w dowolnym paczkomacie w obrębie określonej aglomeracji miejskiej. Nadal więc możliwe jest odebranie paczki w drodze na zakupu czy do pracy.
Inspiracje do aktualizacji aplikacji mobilnej Inpost
Analizując powyższe można uznać, iż jest to właściwie wyjście idealne. Skąd pomysł na takie rozwiązanie? Zapytajmy o to u źródła:
O takim rozwiązaniu myśleliśmy już dawno. Z jednej strony jest to kwestia funkcjonalności. Z drugiej bezpieczeństwa osobowego. Paczkomaty ograniczają kontakt osobisty kuriera z Klientem. W końcu należy mieć na względzie to, że przesyłek stale przybywa. Rynek e-commerce i przeniesie sprzedaży detalicznej do sieci jest w tym momencie głównym powodem dla którego mam pełne ręce pracy. Musimy poszukiwać nowych rozwiązań bo inaczej zabraknie nam godzin w ciągu doby na świadczenie usług. Liczymy na to, że również Klienci docenią to rozwiązanie– dyrektor zarządzający firmy InPost.
Można więc uznać, że wdrożenie to zostało przygotowane właśnie dla Klientów firmy i jest ukierunkowane na ulepszenie funkcjonowania całokształtu.
Jak skorzystać z nowej opcji w aplikacji mobilnej Inpost?
To bardzo proste. Na początku należy wyposażyć się telefon komórkowy w którym zainstalowany jest dowolny system operacyjny. Nie ma znaczenie jaką marką dysponujemy.
Kolejnym krokiem będzie zainstalowanie aplikacji InPost. Jest ona w pełni bezpłatna i nie wymaga nadmiernej pamięci telefonu. Następnie, za pomocą adresu e-mail lub korzystając z konta na jednym z popularnych portali społecznościowych należy dokonać rejestracji.
Jeśli wszystko powiodło się, mamy pełny dostęp do wszystkich opcji aplikacji. Jak dokonać „przesunięcia”? Wybierając przesyłkę na którą oczekujemy, powinniśmy wybrać opcję „przekieruj”.
Pojawi się lista dostępnych paczkomatów. Możemy w tym miejscu skorzystać z opcji lokalizacji GPS lub wpisać numer ulubionego paczkomatu.
W tak prostu sposób zyskujemy możliwość odbioru w określonym paczkomacie. Po umieszczeniu przesyłki przez kuriera w maszynie, użytkownik otrzyma kod umożliwiający odbiór.
Kuriernet.pl – partnerstwo z Inpost paczkomaty
Nowe wdrożenia to nie tylko sukces stricte firmy InPost. To również świadectwo dla portalu Kuriernet.pl.
Nasza strona wiele lat temu podjęła współpracę z tą bardzo prężnie rozwijającą się firmą. Tysiące obsłużonych przesyłek, godziny spędzone na negocjacjach i kolejne sukcesy motywują nas do jeszcze cięższej pracy.
Wszystkich zainteresowanych skorzystaniem z usług firmy InPost zapraszamy na stronę www.kuriernet.pl, gdzie możliwe jest skorzystanie z najlepszej oferty dostępnej na rynku, mając na uwadze stosunek jakości usługi do ceny.
Osoby, które chcą się jeszcze lepiej zapoznać z nową opcją aplikacji, zapraszamy natomiast do dedykowanego filmu.