Na świecie jest około 7,7 miliarda osób. Oznacza to, że właściwie każdy z nas jest całkowicie inny. Nie ma dwóch taki samych osób. Każdy spotkany na ulicy człowiek jest osobnym bytem. Co nas dzieli? Właściwie wszystko, począwszy od koloru oczu, włosów czy skóry, poprzez wielkość nosa czy wzrost.
Ta ostatnia cecha bywa problematyczna. Jedni narzekają bo całe życie borykają się z problemem znacznego, często niestandardowego wzrostu. Inni natomiast muszą mierzyć się z faktem, że należą do grona osób za niskich. Jak widać, częstokroć często pogodzić się z warunkami fizycznymi, jakimi dysponujemy. Jaka jest na to rada? Może po prostu zaakceptować siebie takimi, jakimi jesteśmy?
Odbiór przesyłek a wzrost
Na co dzień mało osób zastanawia się nad tym, czy cz jego wzrostu wpływa na możliwość odebrania paczki od kuriera. Przecież przesyłki są przekazywane z „ręki do ręki”. Właściwie jest to racja. Może jednak zdarzyć się tak, że będziemy chcieli skorzystać z możliwości odbioru pakunku z maszyny pocztowej.
Kurier umieszczając zakupiony przez nas towar w automacie, wybierze szufladę położoną w górnej części urządzenia. Warto również zwrócić uwagę na to, że szuflady mają określoną głębokość. Jeśli więc okaże się, że jesteśmy osobami charakteryzującymi się nieznacznym wzrostem, może pojawić się problem z dosięgnięciem przesyłki.
Czy oznacza to konieczność zamknięcia otwartych drzwi paczkomatu lub co gorsza, zostawienie ich otwartych?
Czy może przewidując tego typu sytuację, powinniśmy wybrać się po przesyłkę z kimś nieco wyższym od nas?
Firma InPost odpowiada na każde z tych pytań. Pamiętajmy, że paczkomaty powstały głównie z myślą szybkie i dynamicznej obsługi stale rosnącej liczby przesyłek kurierskich. Ich przewodnim celem jest to by ułatwiać życie i zwiększać jego funkcjonalność. Jak zatem radzić sobie z przeciwnościami ?
Strefa Ułatwionego Dostępu Inpost
InPost wychodząc naprzeciw swoim klientom wprowadził tak zwaną Strefę Ułatwionego Dostępu. Co to oznacza? Niestety nie to, że paczkomat przemieści się bliżej naszego miejsca zamieszkania. Nad tym jeszcze pracują.
Zatem, w praktyce oznacza to, że korzystając z aplikacji mobilnej InPost możemy zaznaczyć chęć korzystania z Ułatwionego Dostępu. Będzie to wyraźny sygnał dla kuriera, że umieszczając przesyłkę w maszynie pocztowej, wybierze on szufladę położoną na wysokości od 30 do 150 cm od ziemi. W praktyce oznacza to, że właściwie każdy- dorosły, a nawet dziecko- mogą odebrać z maszyny długo oczekiwaną przesyłkę bez konieczności proszenia o pomoc inną osobę.
Nieco więcej o usłudze Strefy Ułatwionego Dostępu
Podobnie jak większość usług oferowanych w ramach bezpłatnej aplikacji InPost, również ta nie generuje dodatkowych kosztów zarówno po stronie nadawcy, jak i po stronie adresata.
Jest to ważne, ponieważ wiele innych firm wprowadza opłaty za opcje ułatwiające funkcjonalność. Inną cechą Strefy Ułatwionego Dostępu jest to, że jest ona dostępna jedynie z poziomu wspomnianej aplikacji mobilnej.
Musi więc spełnić jeden warunek i poświęcić nieco pamięci naszego urządzenia mobilnego instalując aplikację. Ważne jest również to, że funkcja ta dotyczy wszystkich paczkomatów, niezależnie od miasta czy gabarytu przesyłki. O umieszczeniu paczki na oczekiwanym poziomie, firma poinformuje klienta mailem oraz za pomocą powiadomień w aplikacji.
Najczęściej zadawane pytania
1. Co zainspirowało firmę InPost do wdrożenia tego typu rozwiązania?
Odpowiedź jest bardzo prosta. Mianowicie, usługi firmy w każdym kraju w którym są on dostępne, dedykowane są dla wszystkich osób. Zdajemy sobie sprawę, że przesyłki zamawiane są zarówno przez osoby dorosłe, dzieci cz osoby niepełnosprawne. Firma nie chciała by osoby jeżdżące na wózkach czy zwyczajnie odznaczające się mniejszym wzrostem traciły możliwość odbioru paczki w maszynie pocztowej. Jest to nader ważne ze względu na fakt bardzo dużego rozwoju rynku sprzedaży internetowej. W obecnych czas, takie rozwiązanie jest zwyczajnie niezbędne dla osiągnięcia pełnego zadowolenia przez klienta.
2. Czy z opisywanej opcji mogę skorzystać za pośrednictwem strony internetowej?
Obecnie firma InPost stawia bardzo wyraźny nacisk na rozwój i propagowanie swojej aplikacji mobilnej. Właśnie dlatego, opisywana opcja jest dostępna jedynie z poziomy telefonu lub tableta. Warto jednak pamiętać, że biorąc pod uwagę powszechność urządzeń mobilnych i systemów na których one działają, firmowe oprogramowanie bardzo dobrze funkcjonuje na każdej ze wspomnianych platform.
3. Czy wystarczy, że tylko raz podejmę decyzję o chęci skorzystania z opisywanej funkcji?
Niestety nie. Nie ma możliwości jednorazowego oświadczenia o chęci skorzystania ze wspomnianej funkcji. Intencją firmy nie jest również to aby korzystanie z niej było regułą. Reasumując, spodziewając się kilku przesyłek, należy zaznaczyć tą opcje w stosunku do każdej z nich.
4. Czy dotyczy ona wszystkich paczkomatów?
Generalnie tak. Firma nie ma zamiaru robić wyjątku co do określonych urządzeń.
5. Co w sytuacji jeśli niżej położone szuflady paczkomatu są zajęte?
Firma InPost daje taką możliwość, jednak należy brać pod uwagę, że może zdarzyć się tak, że niżej położone szuflady będą zajęte. Nie może wtedy dojść do zmiany urządzenia docelowego. Umowa którą nadawca zawiera z firmą InPost podczas zamawiania przesyłki przewiduje doręczenie nadania do określonego miejsca. Było by to zatem złamanie prawa i kontraktu. Zatem, jeśli zdarzy się, że szuflady położone niżej będą zajęte, kurier umieści przesyłkę na innym poziomie. Ważne jest jednak to, że zwróci on uwagę na to, by została ona włożona do możliwie niskiej szuflady. Dodatkowo, adresat zostanie poinformowany o tym fakcie, tak by w odpowiedni sposób mógł zaplanować obiór przesyłki.
6. Czy skorzystanie z tej funkcji pociąga za sobą dodatkowe koszty?
Funkcja ułatwienia odbioru przesyłki jest w pełni bezpłatna. Jeśli użytkownik otrzyma jakąś informację o tym, że ma z tego tytułu jakąś opłatę, powinien natychmiast zgłosić ten fakt. Podobnie jak w przypadku innych ułatwień, które są proponowane użytkownikowi, również ta funkcja jest darmowa.