Infolinia DHL: 42 6 345 345
Jeżeli potrzebujsz:
- skontaktować się z kurierem, który ma odebrać Twoją paczkę zadzwoń na Infolinię DHL pod numerem 426 345 345
- paczka ma zostać do Ciebie dostarczona - chcesz skontaktować się z kurierem DHL - zadzwoń na Infolinię DHL pod numerem 426 345 345
- paczka nie została nadana przez serwis Kuriernet.pl, a chcesz wyjasnić kwestie związaną z dostawą lub odbiorem paczki DHL - zadzwoń na infolinię DHL pod numerem 426 345 345
Jeżeli potrzebujesz:
- nadać tanią paczkę DHL - skontaktuj się z Infolinią Kuriernet.pl lub od razu skorzystaj z formularza zamawiania kuriera.
- chcesz nadać tanią paletę DHL - mamy takie w ofercie. Skontaktuj się z Infolinią Kuriernet.pl lub skorzystaj z formularza zamawiania kuriera.
Historia firmy DHL oraz opis podstawowych usług przewoźnika
Kurier DHL
- DHL - światowy liter logistyki
- Wysyłka z DHL - zamówienie kuriera
- Rodzaje usług kurierskich DHL
- Cennik usług DHL
- Praca w DHL
- Dział obsługi klienta DHL
- Kontakt z DHL - Oddziały i godziny otwarcia
- Dostawa kurierska – godziny pracy kurierów DHL
- Ubezpieczenie przesyłki
- DHL - opinie
- DHL - ciekawostki
- DHL - FAQ (Najczęściej zadawane pytania)
- Czy kurier pracuje w sobotę, wigilie, święta?
- Czy u kuriera DHL można płacić kartą?
- Czy można otworzyć przesyłkę przy kurierze i sprawdzić zawartość?
- Reklamacje – jak napisać, wzory, dokumenty?
- Odszkodowanie – jakie kwoty można uzyskać?
- Czas doręczenia – jaki jest czas oczekiwania na kuriera?
- Czy kurier ma obowiązek wnoszenia przedmiotów?
- Co robi kurier DHL gdy nie ma nikogo w domu?
- Ile czasu trwa przechowywanie przesyłki zanim wróci do nadawcy?
- Czy kurier DHL dzwoni?
- Co robić gdy nie przyjeżdża kurier?
- Jak zrezygnować z kuriera DHL?
- Anulowanie przesyłki w trakcie – jak to zrobić?
- Jak sprawdzić czy kurier DHL jest prawdziwy?
DHL - światowy liter logistyki
DHL to jedna z największych na świecie firm zajmujących się logistyką. Zasięg transportowy firmy DHL to ponad 220 krajów i terytoriów zależnych. Towary, paczki i przesyłki przedsiębiorstwo dostarczy pod niemal każdy adres na globie. Możliwości logistyczne jakie oferuje firma DHL są praktycznie nieograniczone. Na sukces DHL każdego dnia pracuje ponad 340.000 tysięcy pracowników na całym świecie.
Firma powstała w roku 1969, kiedy to trzech mężczyzn - Adrian Dalsey, Larry Hillblom oraz Robert Lynn (od pierwszych liter ich nazwisko pochodzi nazwa firmy) - wpadli na genialny pomysł transportu dokumentów przewozowych drogą lotniczą na trasie San Francisco - Honolulu. Towary transportowane były drogą morską, a doskonałość tej idei polegała na tym, że dokumenty docierały do portu przed towarem, co pozwalało ograniczać kolejki statków transportowych przy wejściu do portów, oszczędzało czas i pieniądze. Tak też założyciele postanowili kontynuować swoją ideę zakładając i rozwijając firmę mającą stać się gigantem w dziedzinie transportu.
DHL rozwijała się niezwykle prężnie. W roku 2002 niemiecki kolos Deutsche Post World Net przejął w całości DHL. W roku 2009 firma zmieniła nazwę na Deutsche Post DHL (DP DHL). Powstała grupa logistyczna jest dziś największą na świecie.
Na terenie Polski DHL pojawiło się w 1983 roku. Dziś w Polsce DHL może pochwalić się ogromną i prężnie działającą siecią. Oddziały DHL rozsiane są po całym kraju. Usługa DHL Service Point pozwala na korzystanie z serwisu DHL w każdym miejscu w Polsce.
DHL oferuje całą gamę usług logistycznych:
- DHL Express - usługa gwarantująca bezpieczny transport przesyłek pod adresy w ponad 220 krajach i terytoriach. Jako lider na rynku DHL posiada doskonale rozwiniętą sieć transportu, co zapewnia ekspresowe dostarczenie towaru do odbiorcy
- DHL Parcel - usługa kurierska dla klientów biznesowych i indywidualnych zapewniająca transport przesyłek na terenie kraju oraz w wersji ekonomicznej pod adresy na całym świecie
- DHL Global Forwarding / DHL Freight - rozbudowana usługa logistyczna zajmująca się transportem wielomodalnym oraz operacjami logistycznymi i indywidualnymi projektami przemysłowymi
- DHL Supply Chain - dzięki tej usłudze DHL zarządza całym łańcuchem dostaw. W tej dziedzinie jest to pionierska oferta zapewniająca dostęp do największej sieci transportowej na świecie.
- DHL Mail - usługa adresowana do klientów biznesowych. Zapewnia transport przesyłek w systemie B2C o niedużej masie.
Wysyłka z DHL - zamówienie kuriera
Obsługa przesyłek przez DHL jest bardzo prosta. Paczka musi być odpowiednio zapakowana i zabezpieczona. DHL na swojej stronie internetowej przygotowało zestaw porad dla nadawców (http://www.dhl.com.pl/pl/express/wyslij_przesylke/informacje_dodatkowe/packaging_advice.html). Samo zamówienie kuriera może odbyć ma dwa sposoby. Pierwszy z nich, to zamówienie kuriera przez telefoniczne zgłoszenie w Dziale Obsługi Klienta pod numerem (042) 6 345 345. Drugą opcją jest wypełnienie e-formularza do zamówienia kuriera na stronie www.dhl.com.pl/zamowkuriera. Zamówienia można dokonać bez logowania do serwisu poprzez wybór w panelu opcji „nadaj paczkę bez umowy”. Rozbudowany panel DHL do obsługi przesyłek jest bardzo użyteczny. Poprzez niego klient ma stałą kontrolę nad przesyłkami, może monitorować i śledzić wysyłkę, przekierowywać, a nawet anulować.
Rodzaje usług kurierskich DHL
Doskonale rozwinięta sieć transportowa DHL pozwala klientom na całym świecie korzystać ze wszystkich możliwych sposobów transportu ciesząc się bezpieczeństwem i pewnością, że towar obsługiwany przez DHL będzie dostarczony na określone miejsce o określonym czasie.
DHL oferuje następujący zestaw usług:
Transport lotniczy
Korzystając z frachtu lotniczego klient ma pewność ekspresowej realizacji zamówienia. Wykorzystując transport lotniczy można skutecznie zaplanować dostarczenie przesyłki w opcji „od drzwi do drzwi”, „z lotniska na lotnisko”, „od drzwi na lotnisko” i „z lotniska do drzwi”. Transport lotniczy w DHL występuje w kilku wariantach:
DHL AIR PRIORITY - pilne wysyłki, realizacja: 1-2 dni
DHL AIR CONNECT - szybkie wysyłki, realizacja: 3-5 dni
DHL AIR ECONOMY - ekonomiczny fracht lotniczy, realizacja: 5-7 dni
DHL AIR CHARTER - elastyczne czarterowanie samolotów cargo
DHL AIR THERMONET - międzynarodowy fracht lotniczy wymagający kontrolowanej temperatury - Standard
DHL AIRFREIGHT PLUS - zdefiniowany dzień wewnątrz Europy & Azji i Pacyfiku, realizacja w kilku opcjach: Priority (24-48 godzin), Classic (48-72 godziny) oraz Deferred (48-120 godzin)
LIFECONEX - międzynarodowy fracht lotniczy wymagający kontrolowanej temperatury - Premium
DHL AIR COMBINED - Rozwiązania dla transportu multimodalnego
Transport kolejowy
Transport drogowy i kolejowy DHL to ogólnoświatowy zasięg. Sieć połączeń obejmuje takie obszary, jak: Europa, Afryka Północna, Bliski Wschód, a także Azja Wschodnia, Południowo-Wschodnia i Oceania oraz Ameryki - Północna i Południowa.
Transport morski
Fracht morski to praktycznie nieograniczone możliwości transportu towarów do każdego miejsca na świecie. Jest to zdecydowanie opcja ekonomiczna, choć wymagająca dłuższego czasu.
DHL OCEAN DIRECT – Ładunki Pełnokontenerowe (FCL)
DHL OCEAN CONNECT – Ładunek Niepełnokontenerowy (LCL)
DHL OCEAN CONTAINER MANAGEMENT - Usługi śródlądowe FCL
DHL OCEAN SPECIAL – Usługi dla ładunków konwencjonalnych
DHL OCEAN ASSEMBLY - Konsolidacja na terenie jednego i wielu państw
DHL OCEAN CHARTER - Czarter statku towarowego
Rozwiązania dla transportu multimodalnego
DHL Parcel: Klient biznesowy / Klient indywidualny
DHL to idealne rozwiązanie w zakresie transportu towarów zarówno dla klientów biznesowych, jak i dla klientów indywidualnych. Zlecenie DHL obsługi przesyłek, gwarantuje pełną nad nimi kontrolę. Po utworzeniu konta w systemie DHL klient może swobodnie zarządzać całą dostawą. DHL nie tylko obsługuje ruch przesyłek, ale także wspiera rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. W ofercie DHL proponuje specjalne pakiety dostosowane do potrzeb klienta. Istnieje również możliwość wysyłki paczek bez konieczności podpisywania umowy. Pakiet który jednocześnie obsługuje klientów indywidualnych i biznesowych, to DHL Parcel.
Usługi dla sklepów internetowych i e-commerce
Jako lider na Polskim i światowym rynku, DHL prężnie działa w branży e-commerce i obsłudze transportu towarów sklepów internetowych. System ten jest ciągle dopracowywany i udoskonalany. Usługi kurierskie i transportowe realizowany przez DHL to pewność i bezpieczeństwo, dlatego tak wiele podmiotów działających w dziale e-commerce ufa DHL. Firma umożliwia pełny monitoring paczek, tracking i kontrolę nad nimi. Dzięki zestawowi usług dodatkowych zarówno nadawca, jak i odbiorca są jeszcze dokładniej poinformowani. Rozrastająca się sieć DHL Service Point na terenie całego kraju doskonale odpowiada na potrzeby handlu internetowego.
Cennik usług DHL
DHL to firma, która jako lider na rynku logistyki i przesyłek kurierskich oferuje klientowi bardzo szeroki zakres usług. Ceny za te usługi są uzależnione od opcji wysyłki, jaką wybiera klient, rodzaju transportu paczki oraz wykupienia ewentualnych usług dodatkowych. Cennik usług DHL dostępny jest tutaj. Wszystkie informacje można też bez problemu uzyskać przez Dział Obsługi Klienta DHL – Przesyłki Krajowe, tel. 42 6 345 345 lub Dział Obsługi Klienta DHL – Przesyłki Międzynarodowe, tel. 42 6 345 100. Dział czynny jest od poniedziałku do piątku w godz: 7:00 - 20:00, w soboty: 8:00 - 16:00.
Całodobowo dostęp do tych informacji klient ma zagwarantowany przez stronę internetową.
Ceny przesyłek paletowych znaleźć można w cenniku usług specjalnych: https://www.dhlparcel.pl/content/dam/dhlparcel/pl/downloads/dhl-parcel-pl-cennik-uslug-specjalny-2017.pdf
Cennik przesyłek krajowych: https://www.dhlparcel.pl/content/dhl_parcel_poland/pl/private-customers/domestic-parcels/domestic-price-list.html
Cenę przesyłki zagranicznej można obliczyć za pomocą dostępnego na stronie DHL kalkulatora: https://www.mydhl.dhl.com
Najtańsze wysyłki DHL z kuriernet.pl / promocje i rabaty kurierskie
Oferta DHL jest bardzo atrakcyjna. Koszty wysyłki są osiągalne dla każdego. Jednakże każdy szuka sposobów na oszczędności. Opcja, która zadowala klientów to dostępność rabatów. Przyciągającą ofertę posiada kuriernet.pl. Ściśle współpracującą z DHL kuriernet.pl proponuje promocyjne ceny z zachowaniem pełnego profesjonalizmu i bezpieczeństwa wysyłki świadczonego przez DHL.
Praca w DHL
DHL notuje ciągłą eskpansję. Sukces firmy jest możliwy dzięki wysoce wykwalifikowanym pracownikom. DHL dba o ludzi, których zatrudnia, gwarantując im nieustanny rozwój. Dzięki platformie e-learningowej pracownicy mają dostęp zestawu szkoleń i kursów, w tym kursów językowych. Wymagania by zostać pracownikiem DHL są uwarunkowane posadą, na którą się aplikuje. DHL stworzyło także specjalny program dla studentów, dzięki któremu jak najwcześniej można zacząć karierę w szeregach światowego giganta. Firma od samego początku zatrudnienia prowadzi monitorowanie pracownika, dzięki czemu poznając jego potencjał, może zaplanować mu ścieżkę rozwoju zawodowego. Praca w DHL to cenne doświadczenie. Wszystkie informacje dotyczące szczegółów zatrudnienia w DHL są dostępne na stronie firmy: http://www.dhl.com.pl/pl/kariera.html.
Dział obsługi klienta DHL
Firma DHL dba o swoich klientów na całym świecie. Na terenie Polski w wypadku problemów lub pytań działa infolinia w Dziale Obsługi Klienta DHL.
Numery:
Dział Obsługi Klienta DHL – Przesyłki Krajowe, tel. 42 6 345 345
Dział Obsługi Klienta DHL – Przesyłki Międzynarodowe, tel. 42 6 345 100
Czynne: pon - pt: 7:00 - 20:00, sob: 8:00 - 16:00.
Pomoc i niezbędne informacje można również uzyskać poprzez stronę internetową www.dhl.com.pl.
DHL posiada dobrze rozbudowaną sieć oddziałów na terenie całego kraju. Dodatkowo do dyspozycji klientów działa sieć Service Point, które to punkty można zlokalizować na stronie: https://locator.dhl.com/ServicePointLocator/m/ServicePointSearch.
Firma idąc z duchem czasów prężnie działa na portalach społecznościowych, takich jak Facebook, czy Twitter, skąd można w każdej chwili uzyskać informacje dodatkowe, a także pomoc.
Kontakt z DHL - Oddziały i godziny otwarcia
Na terenie Polski rozsiany jest cały system Oddziałów DHL. Poza oddziałami usługi DHL są świadczone przez sieć Service Point. Lokalizacje dostępne są na stronie internetowej DHL: https://locator.dhl.com/ServicePointLocator/m/ServicePointSearch
MIASTO ADRES GODZINY OTWARCIA Białystok 16-070 Choroszcz
(z siedzibą w Choroszczy)
ul. Łyski 80A - przesyłki krajowe
16-070 Choroszcz
(z siedzibą w Choroszczy)
Łyski 17 - przesyłki międzynarodowe
Pon-pt: 9:00-17:00
Pon-pt: 9:00-17:00
Bydgoszcz 86-050 Solec Kujawski
(z siedzibą w Solcu Kujawskim) ul. Brukselska 3
Pon-pt: 8:00-18:00
Sob: 10:00-14:00
Częstochowa 42-200 ul. Bór 66 GH Pon-pt: 8:00-18:00
Sob: 8:00-14:00
Gdańsk 80-180 ul. Starowiejska 35 Pon-pt: 8:00-18:00 Gdynia Sieć Service Point / lokalizacje dostępne na stronie:
https://locator.dhl.com/ServicePointLocator/m/ServicePointSearchKatowice 40-318 ul. Siwka 17 Pon-pt: 8:00-18:00
Sob: 8:00-14:00
Kielce 25-650 ul. Skrajna 59 B Pon-pt: 10:00-18:00
Sob: 8:00-14:00
Kraków 32-085 Modlniczka ul. Kasztanowa 15
(z siedzibą w Modlniczce)
32-005 Niepołomice Staniątki 735
(z siedzibą w Staniątkach k.Niepołomic)
Na terenie Krakowa:
Sieć Service Point / lokalizacje dostępne na stronie:
https://locator.dhl.com/ServicePointLocator/m/ServicePointSearchPon-pt: 9:00-17:00
Pon-pt: 9:00-17:00
Lublin 20-328 ul. Chemiczna 19 Pon-pt: 9:00-17:00 Łódź 91-222 ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus 103 B Pon-pt: 8:00-18:00
Sob: 8:00-14:00
Poznań 62-052 Głuchowo
(z siedzibą w Głuchowie k.Komornik)
ul. Komornicka 1
Na terenie Poznania:
Sieć Service Point / lokalizacje dostępne na stronie:
https://locator.dhl.com/ServicePointLocator/m/ServicePointSearchPon-pt: 8:00-21:00 Radom 26-612 ul. Hodowlana 4 Pon-pt: 9:00-18:00
Sob: 8:00-14:00
Sosnowiec Sieć Service Point / lokalizacje dostępne na stronie:
https://locator.dhl.com/ServicePointLocator/m/ServicePointSearchSzczecin 72-005 Przecław
ul. Kasztanowa 12
Pon-pt: 8:00-18:00
Sob: 8:00-16:00
Toruń 87-100 ul Kreta 25 Pon-pt: 10:00-18:00 Warszawa 04-663 ul. Błękitna 93
01-248 ul. Jana Kazimierza 46/54
02-220 ul. Łopuszańska 26
02-823 ul. Osmańska 2
02-822 ul. Poleczki 21
02-158 ul. Wirażowa 35
(Dworzec Towarowy – Cargo)
Pon-pt: 12:00-20:00
Pon-pt: 12:00-20:00
Pon-pt: 12:00-20:00
Pon-pt: 12:00-20:00
Sob: 8:00-14:00
Pon-pt: 8:30-16:00
Pon-pt: 10:00-18:00
Wrocław 51-317 ul. Bierutowska 75 Pon-pt: 8:00-16:00
Dostawa kurierska – godziny pracy kurierów DHL
DHL zapewnia swoim klientom możliwie najlepsze godziny dostarczeń przesyłek. Kurierzy, jak w każdej firmie transportowej, pracują od godzin porannych. W ofercie DHL istnieje możliwość wyboru godziny dostarczenia przesyłki. W opcji DHL Parcel 9 przesyłki są dostarczane przed godziną 9. Analogicznie, opcja DHL Parcel 12 gwarantuje dostarczenie przed godziną 12. Dostarczanie paczek w DHL może odbywać się i w godzinach późnowieczornych. W usługach dodatkowych DHL oferuje także dostarczenie przesyłek w soboty. Wystarczy tylko skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta DHL i umówić godzinę odbioru przesyłki. Jako lider na rynku DHL pracuje nad elastycznością i dostosowaniem się firmy do potrzeb klienta.
Ubezpieczenie przesyłki
Chcąc świadczyć najwyższej jakości usługi klientom na całym świecie DHL musi dbać o bezpieczeństwo towarów, które transportuje. Zabezpieczając transportowane przesyłki DHL oferuje program ubezpieczeń. Opłata za ubezpieczenie paczki w opcji DHL Parcel jest uzależniona od deklarowanej wartości przesyłki:
- do 50.000 PLN – 3.50/7 PLN
- powyżej 50.000 do 100.000 PLN – 0,2 % deklarowanej wartości przesyłki.
Ubezpieczenie przesyłki w opcji DHL Express jest zapewniane na podstawie opłaty w wysokości 1% zadeklarowanej wartości, jednak nie mniej niż 52.00 PLN za przesyłkę.
DHL - opinie
Wizerunek firmy kształtowany jest poprzez świadczenie najwyżej jakości usług oraz zadowolenie klientów. Badania opinii w internecie wykazują ponad 90%, a niekiedy niemal 100% wskaźnik zadowolenia klientów z usług DHL.
DHL - ciekawostki
DHL to gigant na rynku logistycznym. Firma dbając o klienta dba również o planetę. Wdraża programy zmniejszające emisję szkodliwych gazów do atmosfery. DHL chce również wprowadzić do swojej floty drony, które miałyby zajmować się dostarczaniem najpilniejszych przesyłek, jak np. lekarstwa.
DHL - FAQ (Najczęściej zadawane pytania)
Czy kurier pracuje w sobotę, wigilie, święta?
Kurierzy DHL pracują w dni robocze od poniedziałku do piątku. Firma DHL w usługach dodatkowych oferuje opcję dostarczenia przesyłki w soboty.
Czy u kuriera DHL można płacić kartą?
U kuriera DHL możliwa jest płatność tylko gotówką. Szeroki zakres opcji dotyczących płatności mają zarejestrowani klienci DHL.
Czy można otworzyć przesyłkę przy kurierze i sprawdzić zawartość?
W DHL nie ma możliwości sprawdzenia zawartości przesyłki przed jej odebraniem. Warunkowane jest to względami bezpieczeństwa. Zwrot otwartej paczki, nieprzygotowanej ponownie do wysyłki, naraża towary na uszkodzenia.
Reklamacje – jak napisać, wzory, dokumenty?
Reklamacje w DHL mogą być składane na podstawie formularza n stronie internetowej firmy. W przypadku reklamacji przesyłek międzynarodowych w usłudze DHL Express należy skorzystać z druku reklamacyjnego dostępnego pod adresem: http://www.dhl.com.pl/pl/express/centrum_informacji/reklamacje.html, i przesłać go na adres:
DHL Express (Poland) Sp. z o.o.
Dział Reklamacji Międzynarodowych
ul. Targowa 35
90-043 Łódź
fax: 42 6626704
e-mail: pl.reklamacje.miedzynarodowe@dhl.com
Odszkodowanie – jakie kwoty można uzyskać?
Odszkodowanie uzależnione jest od wartości przesyłki oraz od wysokości wykupionego ubezpieczenia.
Czas doręczenia – jaki jest czas oczekiwania na kuriera?
Przesyłki DHL są dostarczane standardowo w następny dzień roboczy. W przypadku przesyłek powyżej 31.5 kg w ciągu dwóch dni roboczych. Istnieją również usługi dodatkowe: w opcji DHL Parcel 9 przesyłki są dostarczane przed godziną 9. Analogicznie, opcja DHL Parcel 12 gwarantuje dostarczenie przed godziną 12. Dostarczanie paczek w DHL może odbywać się i w godzinach późnowieczornych. W usługach dodatkowych DHL oferuje także dostarczenie przesyłek w soboty.
Czy kurier ma obowiązek wnoszenia przedmiotów?
Kurier ma obowiązek dostarczyć paczkę pod drzwi adresata. Nie ma jednak obowiązku wnosić przesyłek przekraczających 30 kg.
Co robi kurier DHL gdy nie ma nikogo w domu?
W przypadku nieobecności odbiorcy kurier zostawia awizo. Na awizo znajduje się adres Punktu Obsługi DHL, gdzie będzie można osobiście odebrać przesyłkę już następnego dnia. Jeśli nie zostanie ona odebrana, kurier podejmie drugą próbę dostarczenia. DHL gwarantuje dwie darmowe próby dostarczenia. Przy niepowodzeniu paczka przez 7 dni będzie oczekiwać na odbiorcę w wyznaczonym n awizo Punkcie DHL.
Ile czasu trwa przechowywanie przesyłki zanim wróci do nadawcy?
7 dni.
Czy kurier DHL dzwoni?
Kurier nie ma obowiązku dzwonić do odbiorcy.
Co robić gdy nie przyjeżdża kurier?
Skontaktować się z lokalnym Oddziałem DHL lub z infolinią:
Dział Obsługi Klienta DHL – Przesyłki Krajowe, tel. 42 6 345 345
Dział Obsługi Klienta DHL – Przesyłki Międzynarodowe, tel. 42 6 345 100
Czynne: pn - pt: 7:00 - 20:00, sobota: 8:00 - 16:00
Jak zrezygnować z kuriera DHL?
Anulowanie kuriera w trakcie jej realizacji jest dostępne po zalogowaniu się do systemu na stronie internetowej DHL, gdzie dostępny jest panel zarządzania przesyłkami.
Anulowanie przesyłki w trakcie – jak to zrobić?
Anulowanie przesyłki w trakcie jej realizacji jest dostępne po zalogowaniu się do systemu na stronie internetowej DHL, gdzie dostępny jest panel zarządzania przesyłkami.
Jak sprawdzić czy kurier DHL jest prawdziwy?
Przy nadawaniu oraz odbiorze przesyłek konieczne jest zachowanie szczególnej ostrożności. W celu wersyfikacji kuriera można poprosić go o dokument tożsamości. Przy zamówieniu kuriera warto zapytać o numer kuriera, który będzie odbierał paczkę. Pojawienie się kuriera można również weryfikować na podstawie monitoringu przesyłki.