Zobacz koniecznie nasze artykuły:
Śledzenie przesyłek DPD - jak i gdzie skutecznie szukać informacji o paczce
Gwarantowany termin dostawy kontra termin przewidywany - jakie terminy dostawy paczki dotyczą Twojej przesyłki
Poczta-Polska kontra kurier - porównujemy, który przewoźnik oferuje najwięcej za najniższą cenę
Darmowa dostawa w sklepie internetowym - sposób na zysk? - sprawdzamy w jaki sposób zwiekszyć dochody sklepu internetowego
UPS (United Parcel Service) to wiodąca firma na światowym rynku w branży kurierskiej. Ojczyzną UPS są Stany Zjednoczone. Centrala przedsiębiorstwa, które cieszy się największym zaufaniem klientów na całym globie, znajduje się w Atlancie w stanie Georgia. Firma zatrudnia 435 tysięcy pracowników, z czego 354 tysiące to personel stacjonujący w USA, a 81 tysięcy w pozostałych krajach świata. Wyniki finansowe szacowane są na 58,2 miliarda dolarów (dane z roku 2014). W 2014 roku UPS dostarczyło do odbiorców mieszkających w ponad 220 krajach i terytoriach 4,5 miliarda paczek i dokumentów.
Dzienny wskaźnik obsługi, to 18 milionów przesyłek. Te wyniki są możliwe dzięki zaawansowanej flocie liczącej prawie 100 tysięcy pojazdów, takich jak: samochody do transportu paczek, dostawcze, ciężarowe, motocykle. UPS posiada także flotę samolotów w liczbie 237. Dodatkowo firma czarteruje 412 samolotów w obsłudze klientów w każdym zakątku na ziemi. United Parcel Service dociera do każdego adresu na terenie Ameryki Północnej i Europy oraz na inne tereny globu dzięki rozbudowanej sieci połączeń obsługiwanych przez węzłowe porty lotnicze w USA, Europie i Azji. Sieć jaka została stworzona przez UPS ciągle się rozrasta by zapewnić jak najlepszy pakiet usług przesyłek kurierskich każdemu klientowi, w każdym miejscu i o każdej porze.
Firma kurierska UPS została założona w 1907 roku przez dziewiętnastolatka Jamesa E. Casey’a. W tym czasie w Ameryce potrzeba przedsiębiorstw świadczących usługi kurierskie była bardzo duża. Ten popyt zauważył młody Casey, który miał już doświadczenie w tej branży pracując wcześniej dla innych firm dostarczających przesyłki. Jim pożyczył od kolegi 100 dolarów i założył firmę pod nazwą American Messenger Company. Siedzibą przedsiębiorstwa stało się Seattle w stanie Waszyngton.
Pierwszym biurem stała się skromna przestrzeń w piwnicy. Casey zgromadził wokół siebie kilku rówieśników i z impetem wkroczył na rynek kurierski. Obsługa klientów polegała na dostarczaniu paczek, korespondencji bagaży, a nawet posiłków. Sprawy te załatwiane były pieszo lub na rowerach. Domeną firmy było hasło „najlepsze usługi za najniższą cenę”. Dodatkowo założyciel narzucał i surowo przestrzegał kilka zasad. Były to: najwyższa uprzejmość wobec klientów firmy, niezawodność, całodobowa obsługa oraz atrakcyjna cena. Konsekwencja ta miała doprowadzić do wielkiego sukcesu przedsiębiorstwa. Tak też się stało.
Kolejne lata istnienia firmy można wyznaczać milowymi krokami. Dopiero po 6 latach istnienia firmie udało się zakupić pierwszy samochód dostawczy. Wtedy też American Messenger Company zmieniło nazwę na Merchants Parcel Delivery. Tak też dokonywała się specjalizacja firmy polegająca na obsłudze głównie paczek. 1916 rok to powiększanie floty pojazdów i rozwój.
W tym też czasie w system identyfikacji firmy został wprowadzony charakterystyczny i rozpoznawalny na całym świecie kolor brązowy. Firma nabierała wiatru w żagle. W 1919 roku działalność wyszła poza teren Seattle, a nazwa przedsiębiorstwa przybrała formę, która znana jest po dziś dzień. Nazwa United Parcel Service zawiera w sobie to, co najbardziej istotne w działalności firmy. United („zjednoczone”) mówi o tym, że działalność firmy w każdym miejscu jest częścią konkretnej organizacji, Parcel (z ang. „paczka”, „przesyłka”) informuje o tym jaką usługę – Service – świadczy.
W 1927 roku UPS obsługiwała już całe wybrzeże Pacyfiku należące do USA, a w 1930 roku działalność sięgała już wschodniego wybrzeża (Nowy Jork, New Jersey).
Rok 1953 to wielki skok w usługach kurierskich w UPS. Firma zaczęła wykorzystywać rejsowe loty komercyjne łącząc oba wybrzeża USA oferując ekspresową dostawę paczek. Usługa ta została nazwana UPS Blue Label Air i już w 1978 roku świadczyła usługi klientom na terenie całych Stanów Zjednoczonych (również na Hawajach i Alasce). United Parcel Service to pierwsza w historii USA firma, która obsługiwała każdy adres na terenie kraju. Moment, w którym udało się to osiągnąć nazwano „Złotym Ogniwem”.
Zasięg firmy wiązał się z wielką odpowiedzialności za dobra klientów. Firma zaczęła wykorzystywać postęp technologiczny wprowadzając do swojej działalności coraz to nowe urządzenia, które dawały klientom możliwość wglądu w świadczoną usługę. W 1992 roku wprowadzony został elektroniczny monitoring przesyłek naziemnych.
Te innowacje wzbudzały wielkie zaufanie w UPS, czego efektem był rozszerzający się zasięg przedsiębiorstwa. W tym samy roku UPS obsługuje już ponad milion stałych klientów w 200 krajach na świecie. Globalna sieć połączeń potrzebowała utworzenia centrali ich obsługującej. Tak też powstała UPS Logistics Group (1993 r.).
Uruchomiona została strona internetowa UPS.com, a wraz z nią wprowadzano nowe udogodnienia dla kurierów i klientów, jak obliczanie stawek za przesyłkę, określanie czasu przewozu, dostęp do obsługi zamówienia przez wszelakie urządzenia elektroniczne. Postęp ten trwa nieustannie mając na celu najwyższą jakość obsługi klientów na całym świecie.
Na teren Polskich United Parcel Service wkroczył w roku 1992 poprzez partnerstwo serwisowe z PPS Polkurier. Obecnie na polskim rynku istnieje spora liczba firm kurierskich. UPS należy do jednych najbardziej prestiżowych i cieszących się zaufaniem i zadowoleniem klientów.
Usługi kurierskie to bardzo wygodny i bezpieczny sposób w przesyłaniu różnego typu przesyłek. Brak monopolu na rynku sprawia, że firmy kurierskie oferują całą gamę możliwości klientowi. Przesyłka jest dostarczana szybko i bezpiecznie w każde miejsce na globie, a nad paczką mamy pełną kontrolę. Wszystko to dzięki nowoczesnej technologii.
Wysyłając przesyłkę do odbiorcy w kraju, czy zagranicą klient chce mieć pewność, że zostanie ona dostarczona bezpiecznie oraz szybko. UPS od ponad dwóch dekad oferuje pełny wgląd w swoje usługi dając klientowi możliwość monitorowania przesyłki. Tracking paczek w UPS dostępny jest za pośrednictwem kilku oferowanych opcji.
System monitorowania przesyłek w UPS jest bardzo rozbudowany i dostosowany nawet do najbardziej wymagających klientów. Tracking paczki odbywa się za pomocą numeru monitorowania lub InfoNotice (Awizo przesyłki). Poprzez wpisanie numeru w panelu na stronie internetowej UPS klient uzyskuje potrzebne informacje. Innym sposobem jest monitorowanie przez numer referencyjny. Firma oferuje także monitorowanie drogą mailową oraz przez telefon komórkowy wykorzystując wiadomości tekstowe SMS.
Przedsiębiorstwo wprowadziło również pakiet mający na celu umożliwić kontrole nad przesyłkami oraz dostarczać niezbędnych informacji w każdym miejscu i o każdej porze. Takie zadania spełniają usługi UPS My Choice, Quantum View oraz Flex Global View pozwalający na zarządzeniu dostawami w najbardziej zaawansowany sposób.
UPS określa konkretne ograniczenia dotyczące gabarytów obsługiwanych przesyłek. Limitacje przedstawiają się następująco:
– waga paczki nie może przekraczać 70 kg
– maksymalne wymiary paczki (długość i obwód) to 419 cm
– pojedyncza paczka nie może być dłuższa niż 270 cm
– przesyłki przekraczające 31.5 kg, a na terenie Unii Europejskiej 25 kg, muszą być opatrzone specjalną etykietą przeznaczoną do paczek ciężkich
– w wypadku przekroczenia maksymalnych wymiarów przesyłki podlegają specjalnej wycenie zgodnej z wagą wymiarową.
Jeśli paczka przekracza te ograniczenia poddawana jest dodatkowej opłacie. Fakt zatem jest taki, że możliwości oferowane przez UPS są niemalże nieograniczone. W sytuacji, kiedy przesyłka nie odpowiada zasadom wyznaczonym przez firmę polecany jest bezpośredni kontakt z UPS w celu określenia warunków przewozu. Dla zwykłego użytkownika jednak te limitacje są w 100% wystarczające.
UPS oferuje szerokie spektrum świadczonych usług kurierskich. Poprzez wybór usługi paczka dostarczana jest pod konkretny adres w dokładnie określonym terminie. Na terenie kraju dostępne są następujące usługi:
– UPS Standard gwarantujący zaplanowane doręczenie przesyłki z każdego adresu na każdy inny adres na terenie Polski w określony dzień
– UPS Express Saver zapewnia dostarczenie przesyłki na następny dzień roboczy
– UPS Express to usługa, dzięki której przesyłka zostanie dostarczona następnego dna do godziny 12:00
– UPS Express Plus pozwala na doręczenie przesyłki na następny dzień do godziny 9:00.
Jeszcze większe możliwość w wyborze usługi są oferowane przez UPS w przypadku przesyłek zagranicznych. W przypadku obsługi paczek na dużych dystansach UPS wykorzystuje doskonale rozwiniętą siatkę transportu lotniczego. Firma pozwala wybrać następujące opcje:
– UPS Standard realizuje dostawę na terenie Europy w przeciągu 5 dni
– UPS Expedited pozwala na zaplanowanie dostawy paczki na adres w krajach poza Europą
– UPS Express Saver gwarantuje dostarczenie przesyłki na drugi dzień na terenie Europy, w ciągu dwóch dni na adresy w Stanach Zjednoczonych, dwóch-trzech dni w Azji oraz doręczenie w określony dzień w krajach na terenie starego kontynentu oraz w każdym innym kraju na świecie
– UPS Express i UPS Express Plus poszerzają analogicznie możliwości UPS Express Saver z naciskiem na konkretną godzinę.
Atrakcyjną opcją jest oferowany przez UPS Access Point pozwalający na dostawę paczek z punktu wysyłki do drzwi odbiorcy, z punktu do punktu lub od wysyłającego do punktu odbioru.
Możliwości jest bardzo wiele. Wszystkie one są dostosowane do wymagań i potrzeb klienta.
UPS oferuje także fracht morski, który oferuje atrakcyjne ceny, jednakże wydłuża czas dostawy. Atutem firmy jest obsługiwanie bardzo dużej ilości tras morskich, a także możliwość łączenia form przesyłu paczek. Statki wykorzystywane przez UPS docierają do głównych portów na całym świecie.
Firma oferuje transport pełnokontenerowy, a także transport drobnicowy. Ten rodzaj obsługi przesyłki jest znacznie bardziej ekonomiczny. Gwarantowany jest pełny dostęp do śledzenia przesyłki, dzięki czemu klient może czuć się bezpiecznie i mieć kontrolę nad wysłanym towarem.
Wgląd i możliwość zarządzania przesyłką są niezwykle ważne w kolejnej dziedzinie, jaką jest e-commerce. Sklepy internetowe korzystające z usług kurierskich stały się dziś niezwykle popularne. UPS świadczy pionierskie usługi w branży e-commerce. Głównymi elementami tego działania są opcje UPS My Choice oraz UPS Access Point.
Dzięki nim klient może w pełni kontrolować swoją przesyłkę. Usługi te są dostępne bezpłatnie i pozwalają na ustalanie miejsc i czasu dostarczenia, prolongatę odbioru, zmianę miejsca dostarczenia paczki. Dzięki UPS Access Point przesyłki mogą być doręczane do całej sieci miejsc na mapie świata, takich jak małe sklepiki, kioski, stacje benzynowe, czy inne lokalizacje komercyjne.
Stwarza to ogromne możliwości i zapewnia wygodę klientowi. Dzięki rozwojowi systemów komputerowych oraz stwarzanemu przez to dostępowi do usługi UPS My Choice przez smartfony kontrola nad przesyłkami staje się nieograniczona. Te opcje cieszą się ogromną popularnością, stanowią ogromną konkurencję dla popularnych paczkomatów i stają się doskonałą alternatywą dostaw przesyłek.
Cennik usług kurierskich w UPS jest zróżnicowany na przesyłki krajowe i zagraniczne. Cena wzrasta proporcjonalnie do wagi i rozmiaru wysyłanej paczki. UPS należy do firm, których opłaty są nieco wyższe od konkurencji.
Za to jednak jakość świadczonych usług jest bardzo wysoka. Obliczanie wartości przesyłki można wykonać na specjalnych formularzu dostępnym na stronie internetowej UPS.com.
Znacznie bardziej przyjazna wersja systemu znajduje się na portalu kuriernet.pl, który bezpośrednio współpracuje z UPS i niezawodnie dokona obliczeń oraz przeprowadzi przez proces przygotowania i wysłania przesyłki. Dodatkowym atutem kuriernet.pl jest specjalna okazja cenowa usług świadczonych przez UPS.
Oferowane przez UPS usługi pozwalają na dostosowanie możliwości wysyłki do potrzeby klienta. Przygotowana do wysyłki paczka powinna posiadać etykietę wysyłkową UPS, która jest generowana podczas wypełniania formularza na stronie internetowej UPS.com. Etykietę należy wydrukować i dołączyć do przesyłki. Nie jest konieczne logowanie do systemu, gdyż paczkę można wysłać jako gość. Tak przygotowana paczka może być odebrana przez kuriera. Płatność za przesyłkę odbywa się formie elektronicznej.
Przygotowana i opłacona przesyłka już po kilku minutach może być przekazana firmie UPS. Paczkę należy przekazać do lokalnego punktu nadania przesyłek UPS. Można również skorzystać z opcji UPS Access Point i odnaleźć najbliższy punkt za pomocą lokalizacji UPS znajdującej się na stronie internetowej lub przekazać ją bezpośrednio kurierowi. Dostępna jest także usługa umożliwiająca zaplanowanie odbioru przesyłki w konkretnej godzinie i w konkretnym miejscu.
Niezwykle wygodnym sposobem jest skorzystanie z usług portali oferujących zamówienie kuriera i obsługę przesyłki. Portal, który bardzo sprawnie przeprowadza klienta przez procedurę nadawania paczki, a przy tym współpracując z UPS, oferuje atrakcyjną cenę, jest kuriernet.pl.
Formalności, którym trzeb stawić czoło na stronieUPS.com mogą niektórych przerazić, dlatego skorzystanie z usług kuriernet.pl zaoszczędzi klientowi niepotrzebnego stresu, przy czym usługa będzie realizowana przez UPS, dlatego klient może czuć się bezpiecznie o wysyłane dobra.
Firma UPS gwarantuje najwyższą jakość usługi i od wielu lat zapewnia bezpieczeństwo transportowanym towarom. Jednakże odpowiedzialność za przesyłkę jest ograniczona. Ubezpieczenie przesyłki wymaga zdeklarowania jej wartości i skorzystania z opcji dostępnej przy dokonywaniu wysyłki.
Deklaracje wartości są regulowane przez limity określone dla konkretnego kraju. Przy deklarowaniu przesyłek krajowych należy dokonać opłaty za usługę dodatkową. Opłaty te przedstawiają się następująco:
– przesyłki o wartości nie przekraczającej 323 PLN nie podlegają dodatkowym opłatom
– przesyłki o wartości w granicach 323-50.000 PLN podlegają opłacie w wysokości 2.80 PLN
– przesyłki o wartości w granicach 50.001-100.000 PLN podlegają opłacie w wymiarze 0.1% zdeklarowanej wartości
– przesyłki o wartości przekraczające wartość 100.000 PLN podlegają opłacie w wymiarze 0.2% zdeklarowanej wartości.
Przesyłki międzynarodowej podlegają opłacie 1% zdeklarowanej wartości, jednakże nie może ona być mniejsza niż 19.45 PLN za jedną przesyłkę.
Kwoty ubezpieczenia nie są zbyt wygórowane, dlatego też dla bezpieczeństwa i spokoju warto je pokryć.
Firma UPS posiada w swoim regulaminie obostrzenia dotyczące rodzajów wysyłanych towarów. Na liście znajdują się towary zabronione, których wysyłka jest niemożliwa. Do tych towarów należą:
– napoje alkoholowe;
– skóry zwierząt (niedomowych);
– towary o szczególnej wartości (np. dzieła sztuki, antyki, kamienie szlachetne, złoto i srebro);
– towary/materiały niebezpieczne;
– broń palna
– futra;
– kość słoniowa i produkty z kości słoniowej;
– żywe zwierzęta;
– gotówka oraz przedmioty zbywalne;
– towary łatwo psujące się;
– rzeczy osobiste (z wyjątkiem wysyłek do USA);
– rośliny
– materiały pornograficzne;
– nasiona
– znaczki pocztowe o wysokiej wartości;
– tytoń i wyroby tytoniowe;
– bagaż pozostawiony bez opieki.
W poszczególnych krajach lista ta może się powiększać. Wtedy też nadawca na własną odpowiedzialność dokonuje wysyłki zabronionego towaru. Firma UPS nie podejmie się również transportu dóbr, które znajdują się na liście zabronionych w danym państwie, czy regionie.
Podobnie z towarami naruszającymi przepisy eksportowe. Transport towarów zabronionych może jednak odbywać się w szczególnych przypadkach i jest on regulowany na podstawie specjalnych kontraktów.
W firmie UPS procedura reklamacyjna może być uruchamiana w dwóch przypadkach. Pierwszym z nich jest nieterminowe doręczenie przesyłki. Jeśli taka sytuacja nastąpiła, klientowi przysługuje 14 dni na zgłoszenie reklamacji.
Drugim przypadkiem jest uszkodzenie lub zagubienie paczki. Wtedy też rozróżniane są dwa rodzaje uszkodzeń: jawne, czyli takie, które jest widoczne przy odbiorze przesyłki oraz niejawne, tj. widoczne dopiero po rozpakowaniu paczki. W sytuacji wystąpienia którejś z nich należy uruchomić proces reklamacji.
Reklamacja może być składana do UPS w formie pisemnej, elektronicznej (faks, e-mail bądź na podstawie formularza dostępnego na stronie przedsiębiorstwa) oraz ustnej do protokołu. Reklamacja leży w gestii nadawcy przesyłki, a w szczególnych przypadkach również odbiorcy. Tymi przypadkami są:
– zrzeknięcie się nadawcy na rzecz odbiorcy dochodzenia wszelkich praw
– doręczenie przesyłki kurierskiej
– w sytuacji przysługiwania mu prawa rozporządzania przesyłka inną niż kurierska.
Reklamacja powinna zawierać:
– datę sporządzenia reklamacji
– dane i adres do korespondencji osoby składającej reklamację
– przedmiot oraz uzasadnienie reklamacji
– kwotę roszczenia oraz dokumentację potwierdzającą wysokość poniesionej szkody – za wyjątkiem sytuacji, gdy reklamacja dotyczy wyłącznie zwrotu opłat za przewóz w ramach Gwarancji Zwrotu Pieniędzy
– datę i miejsce nadania przesyłki;
– numer przesyłki kurierskiej;
– wykaz załączonych dokumentów;
– podpis osoby uprawnionej do wniesienia reklamacji (w przypadku reklamacji zgłoszonej w formie papierowej), lub dane identyfikujące adresata w przypadku złożenia reklamacji w innej formie.
Szczegółowe dane dotyczące procedury reklamacyjnej są zawarte w dokumencie opublikowanym na stronie UPS (https://www.ups.com/media/news/pl/Procedura_Reklamacyjna.pdf )
Reklamacja przez UPS jest rozpatrzona w ciągu 30 dni.
Często zdarza się tak, że kurier nie zastanie odbiorcy w domu. Wtedy też dostępny jest kontakt z biurem obsługi klienta lub bezpośrednio z kurierem w celu uzgodnienia innego terminu dostawy paczki.
MIASTO | ADRES | KONTAKT |
Białystok | ul. Przędzalniana 8
15-688 Białystok |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48-(0)-22-4-894-877- dla telefonów komórkowych |
UPS Bielsko-Biała | ul. Piekarska 130
43-300 Bielsko-Biała |
Tel.: +48 (0) 32 606 91 91 |
Bydgoszcz | ul. Objazdowa 1
85-882 Bydgoszcz |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48 (0)-22-4-894-877 dla telefonów komórkowych |
Mail Boxes Etc. Bydgoszcz
Punkt przyjmowania przesyłek |
ul. Rejtana 2
85-032 Bydgoszcz |
Tel./Faks: +48-(0)-52-344-88-93
Godziny otwarcia: Pon.-Pt. 9.00-18.00 |
Częstochowa | ul. Bór 67/69
42-200 Czestochowa |
Tel.: (0) 801-900-877
tel. +48 (0) 22 4 894 877- dla telefonów komórkowych |
Ełk | ul. Mickiewicza 37
19-300 Ełk |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48-(0)-22-4-894-877- dla telefonów komórkowych |
Gdańsk | ul. Wodnika 50
80-299 Gdańsk |
Tel.: +48-(0)-58-763-33-33 |
Gorzów Wielkopolski | ul. Małorolnych 3B
66-400 Gorzów Wielkopolski |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48-(0)-22-4-894-877- dla telefonów komórkowych |
Kalisz | ul. Częstochowska 140c
62-800 Kalisz |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48 (0)-22-4-894-877 dla telefonów komórkowych |
Katowice | ul. Kościuszki 227
40-650 Katowice |
Tel.: +48-(0)-32-606-91-91
Fax: +48-(0)-32-606-91-00 |
Kielce | ul. Przemysłowa 7a
26-052 Sitkówka Nowiny |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48-(0)-22-4-894-877- dla telefonów komórkowych |
Koszalin | ul. Mieszka I 20B
75-124 Koszalin |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48-(0)-22-4-894-877-dla telefonów komórkowych |
Kraków | ul. Kosiarzy 6
30-731 Kraków |
Tel.: (0) 801 900 877
Tel.: +48 (0) 22 4 894 877 |
Mail Boxes Etc. Kraków
Punkt przyjmowania przesyłek |
ul. Pilotów 2
31-462 Kraków |
Tel.: +48-(0)-12-341-07-26
Godziny otwarcia Pon.-Pt. 8.30 – 17.30 |
Mail Boxes Etc.Kraków
Punkt przyjmowania przesyłek |
ul. Królewska 51
31-081 Kraków |
Tel.: +48-(0)-12-307-74-44
Godziny otwarcia Pon.-Pt. 8.30 – 18.00 |
Legnica | ul. Poznańska 51
59-220 Legnica |
Tel.+ 48 (0) 71 335 83 00 |
Łódź | ul. Traktorowa 111
91-204 Łódź |
Tel.: +48 (0) 42 613 27 00 |
Mail Boxes Etc. Łódź
Punkt przyjmowania przesyłek |
Ul. Św.Franciszka z Asyżu 62
93-479 Łódź |
Tel: +48 (0) 42 681 31 04
Fax: +48 (0) 42 680 02 50 Godziny otwarcia: Pon.-Pt. 9.00-17.00 |
Lublin | ul. Mełgiewska 80
20-234 Lublin |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48-(0)-22-4-894-877 dla telefonów komórkowych |
Olsztyn | ul. Piłsudskiego 75A
10-460 Olsztyn |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48-(0)-22-4-894-877- dla telefonów komórkowych |
Opole | ul. Kasprowicza 8
45-346 Opole |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48-(0)-22-4-894-877- dla telefonów komórkowych |
Mail Boxes Etc. Opole
Punkt przyjmowania przesyłek |
Plac Teatralny 13
(Galeria Opolanin, przyziemie) 45-056 Opole |
Tel.: +48-(0)-77-44-19-400
(0)-884-809-077 Godziny otwarcia: Pon.-Pt. 9:00-18:00 Sob: 10:00-14:00 |
Ostrołęka | Ławy 81C
07-411 Rzekuń |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48-(0)-22-4-894-877- dla telefonów komórkowych |
Piła | ul. Krzywa 15-17
64-920 Piła |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48-(0)-22-4-894-877- dla telefonów komórkowych |
Płock | ul. Wiadukt 1
09-400 Płock |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48 (0) 22-4-894-877 dla telefonów komórkowych |
Mail Boxes Etc. Płock
Punkt przyjmowania przesyłek |
Al. Stanisława Jachowicza 17B
09-402 Płock |
Tel. +48-(0)-24-366-12-95
Godziny otwarcia Pon.- Pt. 9.00 – 17:30 |
Poznań | ul. Bałtycka 6
61-013 Poznań |
Tel.: +48-(0)-61-815-14-00 |
Mail Boxes Etc. Poznań
Punkt przyjmowania przesyłek |
ul. Głogowska 16
60-734 Poznań |
Tel/Fax: +48-(0)-61-222-69-42
Godziny otwarcia: Pon.-Pt. 8.00-17.00 |
Mail Boxes Etc. Poznań
Punkt przyjmowania przesyłek |
ul. Stanisława Staszica 2/2
60-527 Poznań |
Tel.: +48-(0)-61-223-60-32
Fax:+48-(0)-61-223-69-05 Godziny otwarcia: Pon.-Pt. 9.00-17.00 |
Radom | ul. Okrzei 17/21
26-600 Radom |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48-(0)-22-4-894-877- dla telefonów komórkowych |
Rzeszów | ul. Lubelska 50
35-233 Rzeszów |
Tel.: +48-(0)-17-863-61-55
Tel.: +48-(0)-17-860-01-60 |
Sandomierz | ul. Błonie 18
27-600 Sandomierz |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48-(0)-22-4-894-877- dla telefonów komórkowych |
Szczecin | ul.Kasztanowa 17
72-005 Przecław |
Tel.: (0) 801 900 877
Tel.: +48-(0)-22-489-48-77 – dla telefonów komórkowych |
Mail Boxes Etc. Szczecin
Punkt przyjmowania przesyłek |
ul. Bohaterów Warszawy 11B
70-370 Szczecin |
Tel: + 48 (0) 91 820-35-10
Fax: +48 (0) 91 820-69-52 Godziny otwarcia Pon.- Pt. 9.00 – 18.00 |
Szczecinek | ul. Wiśniowa 16
78-400 Szczecinek |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48-(0)-22-4-894-877- dla telefonów komórkowych |
Tarnów | ul. Nowy Świat 78
33-100 Tarnów |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48-(0)-22-4-894-877- dla telefonów komórkowych |
Toruń | ul. Mazowiecka 46/48
87-100 Toruń |
Tel.: (0) 801 900 877
Tel.: +48 (0) 22 4 894 877 – dla telefonów komórkowych |
Mail Boxes Etc. Grudziądz
Punkt przyjmowania przesyłek |
ul. Piłsudskiego 16
86-300 Grudziądz |
Tel.: (0) 722-104-722
Godziny otwarcia: Pon.-Pt. 9.00-18.00 |
Wałbrzych
Świebodzice |
ul. Świdnicka 57
58-160 Świebodzice |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48-(0)-22-4-894-877- dla telefonów komórkowych |
Warszawa UPS Polska Sp. z o.o. | ul. Prądzyńskiego 1/3
01-222 Warszawa |
Tel.: +48-(0)-22-534-00-00
Faks: +48-(0)-22-534-08-01 |
Mail Boxes Etc. Warszawa
Punkt przyjmowania przesyłek |
ul. Marszałkowska 80
00-517 Warszawa |
Tel.: +48-(0)-22-622-31-52
Faks: +48-(0)-22-622-62-39 Godziny otwarcia: Pon.-Pt. 9.00-18.00 |
Mail Boxes Etc. Warszawa
Punkt przyjmowania przesyłek |
Al. Waszyngtona 46
03-910 Warszawa |
Tel./Faks: +48-(0)-22-672-77-13
Godziny otwarcia: Pon.-Pt. 10.00-18.00 |
Mail Boxes Etc. Warszawa
Punkt przyjmowania przesyłek |
Al. Komisji Edukacji Narodowej 46
02-722 Warszawa |
Tel.: +48-(0)-22-408-81-93
Faks: +48-(0)-22-408-81-94 Godziny otwarcia: Pon.-Pt. 9.00-19.00 |
Wrocław | ul. Polna 29
55-095 Długołęka |
Tel.: +48 (0) 71 335 83 00
Fax: +48 (0) 71 335 83 01 |
Mail Boxes Etc. Wrocław
Punkt przyjmowania przesyłek |
ul. Jedności Narodowej 79
50-262 Wrocław |
Tel/Fax: +48-(0)-71 349 22 35
Godziny otwarcia: Pon.-Pt. 9.00-18.00 |
Mail Boxes Etc. Wroclaw
Punkt przyjmowania przesyłek |
ul. Krakowska 98
50-427 Wroclaw |
Tel: +48-(0)-71 330 65 65
Pon.-Pt. 9.00 – 18.30 |
Zamość | ul. Kilińskiego 82
22-400 Zamość |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48-(0)-22-4-894-877- dla telefonów komórkowych |
Zielona Góra | ul. Rzeźniczaka 1
65-119 Zielona Góra |
Tel.: (0) 801-900-877
Tel.: +48 (0) 22-4-894-877 dla telefonów komórkowych |
Mail Boxes Etc. Zielona Góra
Punkt przyjmowania przesyłek |
ul. Bohaterów Westerplatte 52
65-078 Zielona Góra |
Tel.:+48 (0) 68 326 20 50
Fax: +48 (0) 68 321 64 37 Godziny otwarcia: Pon.-Pt. 9.00-17.00 |
UPS to gigant na rynku firm kurierskich. Zarówno tak jak o klienta, dba również o swoich pracowników. Imponujące są liczby mówiące o personelu zatrudnionym w firmie. UPS na stanowisku kuriera zapewnia atrakcyjne zarobki i cały pakiet świadczeń dodatkowych, z których mogą korzystać zatrudnieni pracownicy. Głównym filarem firmy są właśnie kurierzy, dlatego też inwestycja w tego pracownika jest tak niezwykle ważna. Zarobki oraz zestaw świadczeń pozapłacowych zachęcają do aplikacji na stanowisko kurierskie w UPS. Firma gwarantuje swoim pracownikom pracownikom dopłaty do kart Benefit Multisport i Benefit Multikino. Kurierom przysługuje też dostęp do usług medycznych oferowanych przez placówki Grupy Lux Med. Dla UPS ważne jest poczucie bezpieczeństwa pracowników i ich bliskich, dlatego też w pakiecie znajdują się możliwości ubezpieczenia na życie w AMPLICO LIFE, Programem SOS dla osób podróżujących służbowo oraz dodatkowe świadczenia pozwalające na udział w specjalnym programie emerytalnym. UPS zapewnia również ciągły rozwój w postaci szkoleń.
Z uwagi na ponad stuletnie doświadczenie, ciągły rozwój i udoskonalanie technologii związanej z obsługą przesyłek na całym świecie firma UPS cieszy się wielkim zadowoleniem i pozytywnymi opiniami klientów. Dane wykazują bardzo wysoki wskaźnik zadowolenia korzystających z usług UPS na całym świecie. Pojawiają się jednak komentarze negatywne związane przede wszystkim z kontaktem kuriera z klientem. Sprawa ta wydaje się być nadal nierozwiązana.
Rynek kurierski rozwija się bardzo prężnie. Konkurencja ciągle podwyższa poprzeczkę i konieczna jest walka o klienta. UPS to światowy liter w branży kurierskiej. Za markę jaką jest UPS trzeba więcej zapłacić. Stawki w UPS w porównaniu z innymi przedsiębiorstwami oferującymi podobne usługi są często zdecydowanie wyższe. Firma jednak, pomimo to, wciąż plasuje się na pozycji lidera w branży na świecie.
UPS to przedsiębiorstwo, które nie tylko dba o swoich klientów i pracowników, ale także o środowisko naturalne. Korzystając w najnowocześniejszej technologii UPS wprowadza do swojej floty pojazdy korzystające z alternatywnych źródeł energii. Dzisiaj ponad 5000 pojazdów jest napędzanych przyjazną naturze energią.
Kurier nie ma obowiązku oczekiwania na sprawdzenie przesyłki przez odbiorcę. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości odbiorcy przysługuje reklamacja.
UPS dostarcza przesyłki na adresy domowe od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-19:00. Adresy firmowe są obsługiwane w godzinach ich urzędowania.
Na terenie USA, Kanady i Europy nie ma możliwości zaplanowania terminu dostarczenia przesyłki UPS o określonej porze dnia. Paczki są dostarczane przez UPS od poniedziałku do piątku o różnych porach między godziną 9:00 a 19:00.
Każda paczka o wartości nie przekraczającej 323 PLN jest ubezpieczona przez firmę UPS. Przesyłane dobra przekraczające kwotę 323 powinny zostać poddane deklaracji wartości i wtedy też zostaje pobierana dodatkowa opłata za ich ubezpieczenie.
UPS świadczy usługi umożliwiające wysyłkę każdego z dób, za wyjątkiem następujących:
– napoje alkoholowe;
– skóry zwierząt (niedomowych);
– towary o szczególnej wartości (np. dzieła sztuki, antyki, kamienie szlachetne, złoto i srebro);
– towary/materiały niebezpieczne;
– broń palna
– futra;
– kość słoniowa i produkty z kości słoniowej;
– żywe zwierzęta;
– gotówka oraz przedmioty zbywalne;
– towary łatwo psujące się;
– rzeczy osobiste (z wyjątkiem wysyłek do USA);
– rośliny
– materiały pornograficzne;
– nasiona
– znaczki pocztowe o wysokiej wartości;
– tytoń i wyroby tytoniowe;
– bagaż pozostawiony bez opieki
– rzeczy objęte zakazem w poszczególnych kraja.
Wysyłając towary zabronione nadawca czyn to na własną odpowiedzialność, a firma UPS może odmówić usługi.
Uszkodzona przesyłka podlega procedurom reklamacyjnym. Reklamacja może być składana do UPS w formie pisemnej, elektronicznej (faks, e-mail bądź na podstawie formularza dostępnego na stronie przedsiębiorstwa) oraz ustnej do protokołu.
Szczegółowe dane dotyczące procedury reklamacyjnej są zawarte w dokumencie opublikowanym na stronie UPS ( https://www.ups.com/media/news/pl/Procedura_Reklamacyjna.pdf ). Reklamacja przez UPS jest rozpatrzona w ciągu 30 dni.
Wszystkie skargi i reklamacje składa się pod adresem siedziby UPS Polska Sp. z o.o. pod adres ul. Prądzyńskiego 1/3, 01-222 Warszawa lub w siedzibach lokalnych oddziałów UPS na terenie Polski. Można również skorzystać z drogi elektronicznej:
– dipl@ups.com – reklamacja na zaginięcie i uszkodzenie
– custsvcplpl@ups.com – nieterminowe doręczenie
– faksem na numer: +48-22-534-08-01 i billingpoland@ups.com – reklamacje finansowe
– pod numerem + 48 22 534 00 00 w przypadku reklamacji dotyczących Gwarancji Zwrotu Pieniędzy.
Usługo świadczone przez UPS są usługami kurierskimi, a zatem przesyłka jest dostarczana w systemie od drzwi do drzwi. Firma obsługuje przesyłki kurierskie, które określają termin dostarczenia, a także gwarantuje cały zakres usług dodatkowy, jak monitorowanie przesyłki, powiadomienia i inne. UPS jest również zobligowana do ochrony danych osobowych.
Kurierzy UPS nie przyjmują płatności kartą płatniczą.
Kurier nie ma obowiązku dzwonienia do klienta. UPS dysponuje jednak rozbudowanym panelem monitorowania przesyłek.
Kuriernet.pl oferuje usługi zamawiania kuriera i przesyłania paczek na terenie całego kraju, Europy oraz świata. Portal współpracuje z największymi firmami kurierskimi na całym świecie. Owocem współpracy są również atrakcyjne ceny.
Przez portal kuriernet.pl łatwo, szybko i przyjemnie wycenisz swoją paczkę, zamówisz kuriera i nadasz ją do dowolnego zakątka na globie. Strona oferuje również monitoring przesyłki, gdzie bez problemu sprawdzisz status wysłanego towaru. Kuriernet.pl obsługuje wszystkie rodzaje przesyłek i jest doskonałym narzędziem do zarządzania każdą paczką.