Artykuł przeznaczony jest dla nowych i dotychczasowych użytkowników, którzy dopiero zaczynają wysyłać przesyłki kurierskie, albo robią to na tyle rzadko, że ten temat mógł umknąć ich uwadze. Z praktyki jednak wiem, że nawet doświadczeni użytkownicy naszego serwisu czasami zapominają o tym co to jest zamówienie przyjazdu kuriera i jak sobie poradzić kiedy kurier nie odbierze paczki.
Składając zlecenie kurierskie w naszym serwisie tanich przesyłek kurierskich zwrotnie otrzymują Państwo list przewozowy, który należy nakleić na paczkę i..
Czekać na kuriera.
W serwisie dajemy Państwu możliwość:
- samodzielnego doręczenia paczki do wybranego punktu nadania paczek
- zaznaczenia żądania przyjazdu kuriera z możliwością wyboru daty i zakresu godzinnego odbioru
Odbiór paczki prawie zawsze zamawiany niezależnie od opcji generowania listu przewozowego i w razie potrzeby/konieczności może być on ponawiany niezależnie od wygenerowanego wcześniej zlecenia. Piszę prawie zawsze, ponieważ pomimo rozdzielenia tych funkcji w serwisie przewoźnika ponowienie odbioru dla zleceń DHL oraz Import DPD związane jest zawsze z wygenerowaniem nowego listu przewozowego.
Dlatego dla Państwa wygody rekomendujemy korzystanie z opcji samodzielnego dostarczenia paczki do punktu nadawania paczek.
Tak, kurier może nie odebrać paczki we wskazanym przez Państwa przedziale czasowym. Pomimo, że tzw. „współczynnik odbieralności” czyli ilość odbiorów zrealizowana zgodnie z deklaracją waha się w przedziale od 92 do 98 % w zależności od wybranej firmy kurierskiej, to zdarza się również, że paczka może zostać nie odebrana.
Tutaj znów odpowiedź jest niejednoznaczna. Serwis Kuriernet pracuje nad rozwiązaniem programistycznym informującym klientów o aktualnym statusie odbiorów. Jak go wdrożymy na pewno ułatwi Państwu życie. A do tego czasu musimy się opierać na informacji od firm kurierskich, a z tym jest już trochę gorzej. Z zestawienia naszych przewoźnikównajlepiej wypada firma Inpost, która prawie za każdym razem kontaktuje się z nadawcą i ustala termin podjęcia paczki. Trochę gorzej wypada firma DPD, dając wybiórczo informacje emailowe o niezrealizowanych zleceniach.
W przypadku DHL i UPS taki serwis występuje bardzo rzadko i zazwyczaj brak odbioru paczki nie jest w żaden sposób sygnalizowany.
Tabela: Obsługa niezrealizowanych zleceń odbioru w poszczególnych firmach kurierskich
INPOST |
DPD |
DHL |
UPS |
Preawizowanie odbioru prawie dla każdej przesyłki |
Wychodząca tylko dla części zleceń informacja email o braku możliwości realizacji zlecenia |
Bardzo rzadka informacja email lub telefon |
Bardzo rzadka informacja email lub telefon |
|
Za każdym razem najlepiej skontaktować się z wybraną firmą kurierską lub z naszą infolinią w celu weryfikacji czy zlecenie kurierskie jest przepisane na następny dzień roboczy. W przypadku firmy DPD należy bezwzględnie ponowić odbiór paczki ponieważ zlecenia nie są ponawiane automatycznie.
Ponowienie odbioru jest bezpłatne
Nie. Żadna z firm kurierskich nie gwarantuje terminu odbioru paczek. Termin ten jest jedynie orientacyjny i może ulec zmianie w zależności od możliwości logistycznych przewoźnika.
Nie oznacza to, że firmom kurierskim nie zależy na ich odbieraniu, wręcz przeciwnie, firma UPS szczyci się nawet 98 % współczynnikiem odbieralności. Musimy mieć jednak na uwadze, że reklamowanie odbioru paczki jest bezskuteczne, ponieważ termin jej odbioru nie jest w żaden sposób gwarantowany.